söndag 8 februari 2009

taggad till tusen..

scrubs är faktiskt en helt fantastisk serie.

Imorgon blir det upp tidigt, ska först göra en telefonintervju med radio malmöhus vid 07.30 och sen bär det av till rix fm.
På onsdag går flyttlasset till skellefteå. Då ska vi tillsammans slå på stora trumman! :) som det heter...höhö

denna wake-up light kan vara den bästa uppfinningen sen soda streamen! Helt plötsligt kommer jag upp på morgonen och behöver inte nödvändigtvis känna dödslängtan varje gång jag vaknar. :)

Nu ska jag sova. Imorgon är en annan dag. Och efter regn kommer solsken. Ja ni fattar...

Puss & kram måns patrick

3 kommentarer:

Anonym sa...

There are nothing new except what has been forgotten
http://se.youtube.com/watch?v=PjCcRPtsGAI


Jag tippade rätt och jag blev inte överraskade av den internationella juryns val igår!

WOW -faktor rules!

Några reflektioner..
Folk uttrycker många sanningens ord , lika som

" Gillade också Caroline af Ugglas - vilken känsla och inlevelse! Kul att en så udda artist lyckades gå vidare till andra chansen.

Den stora överraskningen - förutom af Ugglas succé - var förstås att Shirley Clamp hamnade sist!


Den internationella juryn väljer Caroline af Ugglas och hennes egna låt "Snälla, snälla". Avskalat, utlämnande, förmedlande, på riktigt. Ett bidrag på svenska - kan ens en hundradel av alla ESC-lyssnare förstå fragment av vad Caroline egentligen sjunger? Två "ä" i titeln gör bidraget svårt att uttala internationellt.. "Snala snala", lär det väl låta som. Men, det viktiga i låten, det som alltså måste gått fram, är Carolines äkthet. Hon berättar något. Om hon varit med om det eller ej vet vi inte, men har hon inte varit med om det själv så känner hon någon som gått igenom den här historien. Hon vet vad hon sjunger om, och det är på riktigt. Det är ett språk som fungerar över alla gränser, utan att man kan språket.

Caroline af Ugglas var helt underbar. Hennes röst och den starka texten gick genom tv'n och rakt in i mitt hjärta. Hon har en underbart personlig röst som berör och hennes framträdande är så proffsigt. Hon förmedlar en känsla när hon sjunger och jag tror många förstod det ikväll. Hon var verkligen den svikna kvinnan som stod där och led. Det syntes till och med i hennes ögon. Så starkt. Jag skulle gärna skicka henne till Moskva som Sveriges bidrag om jag fick bestämma och jag skulle göra det med stolthet.
Men Caroline var som sagt fantastisk! Hon har ju alltid varit en lite udda fågel i alla sammanhang, men det är det som är så härligt tycker jag! Hon känns trygg, det känns som man kan lita på henne. Hon vänder inte kappan efter vinden, efter varje liten trend, utan kör sin stil raka vägen. Och nu verkar det äntligen ha gått hem hos folket

Blunda när du hör Af Ugglas, det brukar jag göra… och det hjälper.


Ugglas var bäst under hela kvääen, det hon sjöng var 10000000 gånger mer äkta än allt annat under kvällen och jag tror hon kan lyckas i Moskva och hon kommer toppa alla top lisor i Sverige på Nolltid….. Kom igen Ugglas…Du var bäst, man trodde på det du sjöng och allt annat i tävlingen var likt hår plast förutom Ugglas som var likt underbart vad ska vi säja trä….de andra var glansiga, oäkta tråkiga och blanka medan ugglas var ÄKTA och inte en stor fet fejk….UGGLAS UGGLAS UGGLAS
Snälla snälla var uden sammenligning det bedste. Den intensitet hun havde i fremførelsen var gribende. Den desperation teksten udtrykker passede perfekt med hendes uharmoniske gestik og kiksede tøj. Musikken var genial. Kommer hun til Moskva, vinder Sverige.

Hoppsan! Jag hade en känsla av att Caroline skulle lyckas bättre än förra gången, men det kändes tufft i sällskapet. kanske har Svensson hunnits vänja sig vid och börja uppskatta Carolines personliga stil, kanske har hon åtminstone delvis Amy Winehouse och Duffy att tacka för framgången ikväll? Det senare kan vara en anledning till att hon blev den internationella juryns val ikväll.


Jo, den där låten snälla, snälla, snälla fick en onekligen att komma ihåg känslan när man står i djuraffären med en unge som bönar och ber om att få ytterligare en kanin, snälla, snälla, snälla...

Den låten kanske vi alla till mans har sjungit några gånger här i livet. Där prickar hon rätt, fru Ugglas
OM hon överraskade!!
Jag kan ju inte påstå att hon har en musikstil som jag gillar och jag trodde faktiskt att svenska folket skulle ha lite mer förstånd att inte rösta på henne. Och den internationella juryn också!!?! Visst kan jag förstå att många gillar hennes stil MEN inte i Melodifestivalen. En riktig skräll i mina ögon iaf "( cyber world)



Snälla, snälla
Don't try to imitate
http://www.youtube.com/watch?v=7-wcqqf0JvM

Smaken är som baken. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=QQ-cyp3xdWU

"Basic instincts, social life.
Paradoxes side by side
Don't submit to stupid rules
Be yourself and not a fool.
Don't accept average habits
Open your heart and push the limits." Enigma

Anonym sa...

Taggad för Skellefteå tro:)

Anonym sa...

...OCH det kommer att gå super! jag menar du är ju ändå MÅNS ZELMERLÖW hallå:) hahaha
åh det verkar som nått jag borde köpa, varje gång mobilen ringer kastar jag iväg den...så jag har haft en hel del mobiler...he he
och vad kul att du bloggar så ofta :)) pusss!