lördag 7 februari 2009

känsliga läsare varnas..

jag har velat länge. Inte bara pga vetskapen att den gamla skulle bli ledsen, utan även då den gamla haft en skonsam och bra yta.
Det hela började för ungefär ett halvår sedan, då den gamla, låt oss kalla den "svedberg", gick sönder och själva "locket" gick av. Efter otaliga timmar med verktygslådan i högsta hugg insåg jag till slut, till min förfäran, att den inte gick att laga. Jag skulle köpa ny nästa dag. Så länge fick jag klara mig utan "locket" och hade alltså bara själva sitsen att förfoga över.
Dagarna kom och gick och jag kom aldrig iväg till varesig k-rauta, byggmax, bygghuset eller beijer.
En dag hamnade jag på ikea och hittade en fin i ljust trä. Mjuk sittyta och bra tyngd. Köpte den. passade inte.
Så det är alltså först idag som badrummet äntligen fått en hel toasits igen. Det blev en vit, från KAN, med bra sitt-esprit och en aura av mjukhavre. ;)

Viktigt det där med sitsar.

Nu har jag varit och tränat och börjar bli mer o mer pirrig. Ikväll smäller det!

Kramar

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kanske inte borde fråga men...hur gick den gamla toasittsen sönder? =P

Jag är iallafall glad över att edert badrum återigen har blivit komplett;)

Ikväll går startskottet! Ska bli intressant att se vilka som går till final=D

Ta hand om dig!
Kramar

Anonym sa...

nämen Månsan, du verkar vara lite för hård med dina toasitsar... minns ju att du skrev någon gång om att en annan hade gått sönder då du höll på städa...skulle inte vilja sitta i dina händer hahha, med tanke hur det kan gå....

ska kolla på mellot jag med med några vänner...... allt kan hända med de nya reglerna och den förvirring de kan skapa...kramiz

Anonym sa...

haha...fick du hjälp med o montera toasitsen...jag har en toasits som när man sätter sej på den så fryser man rumpan av sej...nästan.
kram o all lycka med din nya fina toasits.

Anonym sa...

Synd att inte Marie gick vidare :( hon var kanon! Hoppas de gick bra och repa? Kramisar /julle!

Babushka sa...

HEJSAAAAAN!

NO HAR JAG HITTAT DEJ DIN KNOLLE!

TAKK SO MIKKET FOR DEN FANTASTISKA BILDEN som bara bevisar att vi ER TJENDISVENNER!!

Vi kommer sinas ijen!

DIN FLIKKVEN ER OKSO HOS MEJ PO MIN BLOGG!.

Hon er okso min tjendisven! (hon er nog den sniggaste tjendisvennen jag har faktiskt....)

Vi tjendisar moste holla ihopa...

Hejsan!

/Babushka

PS! Jag holler tommarna for Lili & Susie po lordag....

http://babburina.blogspot.com/2009/02/babushka-queen-of-celebritta.html

Anonym sa...

Haha, du är så rolig :)
puss på dig vännen :)<3

Anonym sa...

haha helt klart min humor! Å absolut en av de viktigaste grejjerna i livet är just toasitsen. Sängen och toan är de platser man spenderar rätt mycket tid i/på, klart det måste vara bekvämt!

Lycka till i melodifestivalen.
~ia

Anonym sa...

så du gillar kalla toasistsar..haha....men hur gör du när den blir varm då? Den frågan du..svara på den.
tusen kramar till dej mellomåns