fredag 20 februari 2009

Det var en gång en pojke..

Pojken hette Göran. Göran var artist, ibland solo och ibland på musikalscenen. En gång provade han till och med på att programleda! Göran levde i en kappsäck. enligt honom själv var hans absolut tråkigaste syssla att packa upp och ner. Och detta gjorde göran flera gånger i veckan! Upp o ner och tvätta och ner och upp..göran var så less på det.

Men en kväll så tänkte göran " vad skulle hända om jag slutade packa upp och ner?". Då hade inte göran kunnat jobba vidare som artist. dessutom hade han luktat tvivelaktigt.

Göran insåg att han nog var rätt nöjd ändå, han hade ju det bästa yrket i världen och han var lycklig, hur mycket han än tvingades packa upp och ned!

Ibland känner jag mig precis som Göran. :)

Sov sött
Kramar måns göran zelmerlöw

6 kommentarer:

Anonym sa...

Den där Göran känner jag igen mig i. Fan man e bortskämd ibland....


du har ju inte gått in och hejat hos mig än ju...som du lova ;)
Kram damen från rose *smile*

Anonym sa...

Godnatt och sov gott :)

kram

Anonym sa...

ja kan adda dig på facebook...
så får du ju välja, yes or no tomorrow (å va snällt av mig) haha skämta...
sofie lovstrom
god natt...

Anonym sa...

Ibland känner jag mig precis som Göran. :)

"How do I feel?" was a major question for Rousseau and the Romantics.

In his memoir, Memories, Dreams, Reflections, Jung wrote that meaning comes “when people feel they are living the symbolic life, that they are actors in the divine drama. That gives the only meaning to human life; everything else is banal and you can dismiss it. A career, producing of children, are all maya (illusion) compared to that one thing, that your life is meaningful.

Oh Fortuna

http://www.youtube.com/watch?v=80Bx9bBFBsA

Gyllenblue sa...

Haha! Va söt du är xD
Jag kan tänka mig att det blir något uttjatat efter ett tag. När jag kommer hem från resor så kan viss packning ligga kvar i typ veckor...ja jag är lat jag vet men jag börjar blir bättre!=P

Men du får se det såhär att när du packar så är du på väg mot något roligt som du tycker om att göra. Och då är det nog värt att packa ändå;)

Ta hand om dig Måns "Göran"

Kramar!

//Stephanie

Anonym sa...

aaaw, vilken fin saga :) den ska jag börja berätta för mina barn när jag får några...... :b