lördag 28 februari 2009

På galej..

Nu ska jag alldeles strax iväg på galej. födelsedagsgalej! Har nu pimpat en champagneflaska till födelsedagsbarnet (han är över 18). :)
Har varit en rätt lugn dag i övrigt. Sov länge och sen blev det en bauta-brunch på elverket. Jag åt prinskorv till dess att hela jag kände mig som en korv. Då åt jag våfflor istället.

Jaha, förstår att ni väntat på kvällens insider-tips! Det gick ju halvbra förra gången så därför lägger jag nu inte upp detta förrän det är för sent att satsa pengar på något. :)

Mitt tips är:

Till final
Agnes
Thorleifs

Andra chansen
Star pilots
Sarah dawn finer

Juryns val
Anna sahlene & Maria Haakas

Femma
Malena Ernman

Svårtippat denna vecka men jag tror alltså att star pilots skräller mest ikväll. Johan becker är en grym sångare och själva piloterna är otroliga dansare!

de gick f.ö ut med att de skulle bada i havet och simma ryggsim inatt om de gick vidare. Ska bli väldigt kul att se om star pilots-Sabina (som även var med i mitt nummer, grymt rolig tjej) badar! :)

ni får hålla mig uppdaterad om hur det går, finns tyvärr ingen teve på festen. Snyft...

Dagens låt:

Söhne Mannheims - Und wenn ein lied

hörs sen!

Kramar månsa

9 kommentarer:

ejohansson93 sa...

Gud så fin flaskan blev! Jag har också tippat kvällen resultat.. Och jag har inte ens hört låtarna. Haha. Är det dumt eller inte? Jag vet inte riktigt... Vill du se det kan du kolla min blogg. Orkar inte skriva allt här igen. :P
Ha så kul ikväll! Jag håller dig uppdaterad! ;-)
Kram

Pillaan sa...

Än så länge ser de bra ut ;) Tyckte dock int att de var några bra bidrag ikväll.

ejohansson93 sa...

Du, hur stor är den där flaskan? Den ser enorm ut, men det är lite beroende på vart den är fotad någonstans... haha :P

pernilla sa...

nu är det klart, agnes och hon opera sångerskan till finalen ;) hihi
sen kommer jag inte ihåg mer.
menmen, hoppas du har en bra och rolig kväll :)
miss u
/pillan

Anonym sa...

åhmen.. så måste du tydligt skriva att han är över 18.

Anonym sa...

Ska man vara helt helylle och följa lagen så kan jag berätta att man i Sverige måste vara 20 och inte 18 för att få motta en vinflaska (om det inte är på en servering med rättigheter dvs).

Så om han nu är mellan 18-20 är det ju ändå inte legalt! hehe

Inte för att jag bryr mig egentligen, men ville påpeka att det egentligen inte har någon betydelse i lagen om man fyllt 18, så länge man är under 20.

msib71 sa...

Tjena!

Agnes och Malena till final och Sarah Dawn Finer o Star Pilots till andra chansen och Sarah blev också internationella juryns val.

Tyckte bra om Thorleifs låt. Johan Becker är väldigt duktig att sjunga och han är förresten från min grannkommun Närpes från början, lite stolt blir man ju alltid plus att han och jag är lika gamla eller unga hur man nu ska säga det hehe.

Kramar
Maria

Anonym sa...

Nähä du Måns,nu var ditt tips fel igen hehe.Missade det också tyvärr,för jag var och såg en kompis som tävlade i en musiktävling.Men min pappa sa att det blev såhär :

Till final:Agnes och Malena Ernman
Andra chansen hade du dock rätt på.
Juryns val var Sarah dawn finer.

Jajemensan så blev det.Hur var det på festen då,kul?:)

Kram Malin.

Anonym sa...

Då känner du också Söhne Mannheims låt! Den är så himla bra... första gång jag hörde den då var det för 3 år sen... en härlig låt... fast jag fattar inte ett ord på tyska ;-)