tisdag 17 februari 2009

Kvällens recept:

Jodå, ibland måste man unna sig lite vardagslyx! Ni tycker förmodligen jag är dum i huvet men jag lovar er - när man väl hamnat i "äta-10-knäckisar-efter-klockan-00-träsket" så är det förbaskat svårt att kravla ur! men då vill man ju gärna variera recepten. Under veckorna som kommer så kommer jag att vägleda er genom en värld av olika knäcke-combos. Combos som ni aldrig ens kunnat drömma om. Combos som får det att vattnas i munnen och som får er att slita i kylskåpsdörren!

Vi börjar med ett lätt recept:
wasa fiber plus
Arla prästost mellanlagrad
Coops egna "kalkonbröst provencale-skivor"
Bregott med havssalt (obs! Ta ett väääldigt tunt lager)
Skivad tomat
Salt
Peppar
Oregano

Och ett stoort glas lättmjölk till det! (helst skånemejerier) ;)

jovisst, denna macka kallas "svedala till E65" och påminner om landskapet som susar förbi när man kör den sträckan. Återkommer med bild på en färdig "svedala till E65".

Sov sött alla!

Kramar er måns

7 kommentarer:

Pillaan sa...

Måns.. jag har ALLTID stöttat dej i de här med knäcke mackor, då jag själv e en jäkla knäckemänniska.. men nu, nu börjar jag tro att du blitt beroende på allvar haha. Shiit. Du e go du. De e en jäkla tur att jag int äter nånting som varit levand o att ingredienserna inte finns i frysen. För kalkon.. hm. O frysen, jo den har inget handtag. Haha. Hade blivit svårt o rycka i de vettu ;)

Nu blir de nog dock upp te kylen o hämta fram HUSHÅLLSOST, och lätta smör. o konstiga knäckemackor. Jag kör på de gamla reseptet med knäckebröden utbytta. Haha. Vågar inte prova nått nytt. Fast vetu, nånting som e jäkligt gott, de e ljusa knäckemackor med tomat o krasse. De slår allt faktiskt ;)

Anonym sa...

Nu känner jag mig dum när jag frågade i ditt nu senaste inlägg vilken krydda du använde, missade denna xD

Jag ska lätt prova en "svedala till E65". Har ingen ost hemma dock :O skandal!

Kram

Anonym sa...

hahaha, de låter ju jättegott :D bästa namnet också. fick mig ett gott skratt såhär på rasten!
det tackar man för :)

Anonym sa...

Hej Måns! kan rekommendera knäcke med mosad avokado, tunna skivor fetaost och paprika på... Mums =) (ganska nyttigt dessutom, no butter needed)

Kan dessutom rekommendera Benjamin Button-filmen, otroligt bra. Du får väl säkert inbjudan till nåt sånt där galej för den. =)

Anonym sa...

Hej! DU e inte dum i huvut. Du e smart för jag blir alltid hungrig mitt i natten och är super hungrig men orkar inte gå upp och göra nåt till mejj XD. Längrat till finalen i mello!!!!! Kommer rösta hur mkt som helst då! Kram Madde

Anonym sa...

Du är för bra. Detta är ju helt perfekt ju! :) Bästa receptet någonsin ;) SPECIELLT det med Skånemejeriers mjölk, den slåt Arla, ellerhur?
Nej, back to the TV!
Puss!

Anonym sa...

Hahaha du är inte den enda i promise! har varit jättehungrig hela dagen och nu när jag ser det här så dör jag. och namnet var ju inte lite bra!! MUMS MÅNS!;)
Ha det bäst puss!