tisdag 31 mars 2009

Skåneland!

Idag har jag kört bil hela dagen.
I morse var jag så trött att mitt huvud kändes som pulvermos utan
pulver. Eller som rotmos utan rot. Ja ni fattar.
Eller som termos utan ter. Jag kan hålla på hur länge som helst!

Till slut hade jag iaf tillräcklig hjärnverksamhet för att trycka
fram en kopp kaffe. Det var gott.

När jag druckit den och kvicknat till något gick jag till studion,
där jag flyttar in i övermorgon, och kollade hur den nya väggen
blivit. Det blir så grymt så grymt! Visserligen är det lutande tak
och det finns ungefär en halv kvadrat att stå rakt på...men det gör
inget! :)

Efter en lunch bestående av bla. baklava och dubbel espresso begav jag
mig mot Warner för att prata andrasingel. Spännande! Och prata video.
Ännu mer spännande! Och prata strunt. Inte fullt lika spännande men
ack så trevligt.

Sedan styrde jag kosan mot lund, den lilla storstaden där pizzan
kostar 25 spänn och där seven eleven på mårtenstorget har stängt.
Jag kan tyvärr åter intyga att sträckan Stockholm- Norrköping är
Sveriges långtråkigaste, samt att det fortfarande luktar fis när man
kör förbi Tekniska Verken.

Nu ligger jag i sängen och ska väl alldeles strax slumra in. Imorrn
blir det bobster-inspelning hela dagen samt handboll på kvällen. Lugi-
guif närmare bestämt.

Zelma är gladare än någonsin. I hennes värld är meningen med livet
att lägga sig på rygg och bli kliad. Visar men henne minsta lilla
uppmärksamhet - Vips! Då ligger hon på rygg.

Det kanske man ska börja med?

Nu måste jag sussa. Sov sött ni glada.

Puss o kram

Måns televinken Zimmer

23 kommentarer:

monchichi72 sa...

ha en underbar dag vännen

kramisar

Amanda sa...

Haha, enligt mig är sträckan Norrköping-Linköping med bil sjukt tråkig.

ejohansson93 sa...

Hålle med om att stråckan mellan Norrköping och sthlm och långtråkig.. Hihi, eftersom jag inte har körkort ägnar jag tiden ät att sova istället! ;)

Min hund gör likadant. Haha, hennes läppar åker då bakåt så att hennes (inte så vackra) trämre tandrad blottas. Hon ser sjukt farlig ut då! Fast skenet berdra.. Jag tror inte att det finns en enda Gloden Reteriver som är farlig.. :P

Nu ska jag till skolan!
Kramar i massor!

Gyllenblue sa...

Haha! Ja man kanske skulle pröva på hund-livsfilosofi. Det kanske inte är så dumt?=P

Va kul att ni pratade video! Det ser jag verkligen fram emot. Och till vilken låt kan det bli tro? Hmm...

Du får hälsa Zelma!

Hoppas du får en skön dag=)

Kramar
Stephanie

Linda sa...

Hej hopp!

Hoppas du får en bra dag =) Vist är det härligt när hundarna lägger sig och vill bli kliade på magen
;-)
Dom är så kloka och vet att dom har sin flock samlad!

Ejohansson93: Jag har oxå en Golden Retriver tik på 15 månader och n hane på 6 år! Älskar Golden=)

Kram på dig Måns

Elin Röndahl sa...

Ha så skoj i hemma i Skåne:). Mina grannar är nog inte så glada på mig just nu, din skiva spelas hela tiden haha, brukar bli så när jag köpt en ny skiva, då spelas den hela tiden, men kanske får va snäll och byta lite då och då :). Skivan är genialisk än en gång.¨
Ha en nice dag, ses kanske på söndag, jag och en polare kanske ska dit och shoppa.
Lycka till med inspelningen idag!
Mvh Elin

emelie sa...

heja guif, heja guif, heja guif!
guif äger ALLA lag you know :D

hare så kul i alla fall, skrik på guif åt mig :D

kramar <3

Anonym sa...

Lycka till med Bobster-inspelningen! Jag vill också passa på att säga att din senaste CD är den bästa jag har lyssnat på. Helt suveräna låtar, och särskilt har jag fastnat för Impossible och Rewind (the Summertime). Då tänker man tillbaks till sommaren i Borgholm för typ 10 år sen, då det var party hela natten lång på Strand Hotell. Hälsa Zelma!
Kram
Mia

julle sa...

Roligt med bobster-inspening, lycka till me de. Hörs snart. Kramar!

Anonym sa...

Lycka till! :)

Kramar Josefin.

metti sa...

Äter du baklava..frivilligt? haha..efter jag ätit en sån så känns det som om jag aldrig behöver äta nåt sött igen:)

-Malin- sa...

Läste detta inlägg imorse ifrån mobilen,satt då vid busshållplatsen.Höll på att skratta(högt) när du sa att det luktar fis när man kör förbi tekniska verken.Men höll mig,men log så fånigt.Tror ingen såg det.Hade nog varit rätt pinsamt om jag bah satt och skrattade rakt ut på järntorget..haha.:)

Va söt lilla Zelma är.Ååh,vill också gosa med henne..om jag får?;)

Ha det gött,glädjespridaren,puss o kram! /Malin.

Anonym sa...

Jag är verkligen totalfast på din låt one minute more,, // Jonas

Annelie sa...

De nya låtarna är verkligen WUNDERBAAARA (:
Var bara tvungen att skriva det (som om du inte redan visste det..)
Lovar även att köpa den mjukost som vinner ditt test som du ska ha (förhoppningsvis?!) imorgon!
Och då ska du veta att jag inte brukar köpa mjukost, utan gör det bara för dig!
Ha det bäst!
Kram

Elin Rikardsson sa...

Åh, najs att du är nere här i Skåne igen!
Vi har oerhört tunna väggar, och jag spelar din skiva på högsta volym med rejäl bas hela tiden... Folk kommer snart att klaga... Men vet du? Vem bryr sig? ;D

Ha det underbart! Och stanna här i Skåne va? För alltid typ?
Haha, puss <3

kattish sa...

Måns vart är communityt??? det skulle ju ha kommit för länge sen, väntar... ^^ Kram<3

kattish sa...

föresten kan man boka danslektioner av dig? skulle vilja lära mig några steg från hope & glory XD det är säkert omöjligt men hade bara lust o fårga det ")

pernilla sa...

bara någon timma kvar nu. haha.
checka in teven om du pallar och kommer ihåg. puss

Hanna sa...

ooh, jag såg dig idag faktiskt :D!
på bobster då :). Jag var där när du var där ;).
skulle säga att jag älskar den låten du sjöng. Den långsamare verisonen av Hope & Glory :). & tycker att din röst är mycket finare i verkligheten än vad det är på TV och i Radio :)!
Du har en underbart fantastisk röst :)!

Kram Hanna :)!

Anonym sa...

Sträckan Sthlm-Nkpg är den absolut tråkigaste sträckan att köra, men du får hålla med om sträckan Gränna- Jönköping är den finaste!

mikaela. sa...

du är bäst måns (:
kom till göteborg snart!
<3

Martina sa...

Hej Måns!
Upptäckte just att de står fel text på "A stranger saved my life" det står texten till "Forever" där! hihi... Så fel det kan bli, nu får jag skriva av låten själv ju. Hopaps allt är bra med dig! Du får komma och äta glass i Smygehamn den 9April för då öppnar kiosken för säsongen! Puss på dig

RitaKrita:D sa...

HEJ MÅNSA!
HOPPAS DU FÅR EN HARLIG DAG, DIN BLOGG ÄR VÄLDANS BRA MÅSTE JAG SÄGA.
DU ÄRO BÄST!

KRAMAR RITA, OJ NU HADE JAG PÅ CAPS LOCK..
PÖSSPUSSPÅSSPÄSSPESSPYSS