söndag 29 mars 2009

Det kunde man ju tro...




Jeppjepp. Tillbaka på X2000 igen.

Jag åker baklänges. Precis som förra gången. Och gången innan dess. Och varenda gång jag åkt X2000 de senaste 5 åren. Lite småsjukt. Men jag klagar inte...bara lite... :)

Moh sitter bredvid och drar "din morsa"-skämt. De är rätt roliga faktiskt. Moh är den mest telefonberoende människa jag känner. Han pratar i telefon dygnet runt. Det händer att han lägger ifrån sig den men det är bara i nödfall, som när han ska spela gitarr eller gå på toaletten (men då använder han förmodligen headset).

Moh e go han.

Vi sitter alltså på tåget mellan Nässjö och Stockholm och solen har gått ner. Men våren har nästan kommit till Småland. Jag vill ha sommar NU! Men först kan det få bli vår på allvar.
Igårkväll var vi på Jerka-konsert. Det var faktiskt jättebra! Jag tillhör kanske inte Jerrys målgrupp (medelåldern var rätt hög på Rondo) men han är ju en krutfarbror av rang! Och showa kan han! Alvaro dansade dessutom i showen och då blev det ju ännu bättre!

I can jive.

I morse gick bilen mot Stenungssund klockan 10 och vid 12 stod jag på scen. Kan väl inte påstå att jag är som piggast vid den tiden men det gick ändå väldigt bra, mycket tack vare den månghövdade publiken.
Sedan åkte vi i ilfart mot Jönköping och Mediamarkt där den andra spelningen skulle ägt rum klockan 16. Tyvärr räckte inte Brunos hästkrafter hela vägen och vi blev lite sena. Jönköpingspubliken hade dock överseende och fick en extra låt som plåster på såren.

Tack för alla glada tillrop och alla fina presenter idag. Bla. en chokladkanin, ett påskägg, ett till påskägg och ett förkläde med mitt ansikte på kantat av texten "Mästerkocken". hihi. Man blir glad.

Idag har jag dessutom ätit den godaste mackan i mannaminne. Från Stigs Bageri. Tack Stig!

Det ligger ett vykort i sop-påsen. Det är inte mitt. Det är en kanin på bilden.

Nu har Moh somnat. Ser skönt ut. Kanske ska ta en liten nap.

Vi hörs senare!

Kramar Måns Herbert Zäta

38 kommentarer:

monchichi72 sa...

du e ju fin så man nästan får lida pin fast du leker surpuppa,hahah
skoja bara :)
känner mig som en dumnöt som retas o jäklas med alla idag :)

kollade biljetter till berwaldhallen o dom e ju dyra som bara den! o vem tusan vill se jan malmsjö så det var väl inte mycket att gå o titta på..
"blink blink! med oskyldigt snäll blick i mina bruna...:)

pyzzar

Anonym sa...

Heeeeeej Måns!
Jag såg att det stod att du la upp detta för ungefär en minut sedan! Men man vet ju aldrig...
Men om det är så så tänkte jag att då kanske du är inne och ser min kommentar och kanske svarar, jag har skickat meddelande i gästboken.
Snäääääälla svara! Skulle gärna vilja få lite kontakt med dig. oj, haha, det kanske lät lite konstigt! Haha, men hoppas du fattar. :P

Många kramar Josefin 14 år!

Snälla svara!

emelie. sa...

jag diggar Moh, jag vill kunna spela som honom. emelie suger på att spela gitarr xD
min kompis skulle ha sett dig idag, men hon kunde inte :/ tycker synd om henne, för du är fan bäst. glöm inte att vakna om du sover.
kram <3

Carolin sa...

Måns! Du borde skriva en bok, ditt sätt att skriva på är helt fantastiskt;) Så lättsamt och roligt! Ajöken

ejohansson93 sa...

Du måste på allvar ha något otalat med SJ... Hoppas jag inte har samma otur på lördag när jag ska till norrköping.. :)

Hur lång tid tar det att åka tåg från Nässjö till Sthlm?

Anonym sa...

Jag såg repris på Babben nyss. Du är bara helt makalös! Du är som en kamelont som vandrar mellan klangerna och din röst är helt fantastisk! Det var omöjligt att höra några falska toner som du varnade för i bloggen. Jag är rätt kritisk så jag hade inte sagt så om det inte var sant. Hoppas på att få se dig på scen i minst 40 år till. Du är en av de bästa och jag var bara tvungen att skriva av mig det här=))
STOR KRAM!!

Anonym sa...

Tyckte det var jättekul att du kom till stenungsund !
Du var jätte duktig och sånt,
och så fick man ju köpt skivan, och auftograf ;)
Hoppas man får se dej oftare i stenungsund :D
kram angelica.

Bjjureeek sa...

Önskar att jag kunde kommit till media Markt i Jönköping, men kunde verkligen inte ifag. :(
Då får ta och komma i sommar igen. :)

Måns Zelmerlöw sa...

Hej gott folk! Tack så jättemycket! Nja, var väl inte helnöjd med Babben men det gick ändå över förväntan. hihi..ja, jag kanske ska börja fnula på en bok.. Vad skulle den handla om då? Moh? :)

Erika sa...

haha nu börjar ja tycka riktigt synd om dej som får åka baklänges hela tiden x)<3

monchichi72 sa...

kanske skulle den handla om the bigstar måns summerlove :)
heeela vägen till toppen :)
har du börjat känna dig som den stora stjärnan du är nu då? ;)
tack för i fredags,mysigt som vanligt o glad vart jag :)

Julle sa...

näh men stackare, får åka baklänges varje gång nu börjar de faktist bli synd om dig! :p<3

monchichi72 sa...

ps.jag vill visst komma till berwaldhallen men just nu tryter pengarna lite
kan inte jag få 2 biljetter i present av dig för lång och trogen tjänst för dig? hihi..

Pillaan sa...

Heh, du.. borde du int ha med räkost dansen på din sommarturne?

Du vart jäkligt bra igår. Och jag ska till lödde på sönda.

Pillaan sa...

Föresten, när man köper biljett så borde man kunna välja framlänges eller baklänges. Du borde ta dej ett snack med dem!

Harmi sa...

du var ju höjdpunkten på babben helt klart, jättebra!
inte kul att åka baklänges däremot, du får ta och sluta med såna fasoner ;)

ejohansson93 sa...

Hah, det verkar som att du fick en del att strunta i att stänga av tvn under Earth Hour. Jag släckte ner hela huset, utom tvn.. smart? Njae.. Inte så värst kanske.. Tvn drar rätt mycket, eller hur? Fast det var ju bara en manifestation..
Jag vet inte vad jag snackar om.

Jag är arg på RixMorronZoo! Intervjun med dig finns inte på deras sida!! Kan du inte skälla ut dom? (a)

Nu ska jag svia, men innan skulle det vara bra om jag fick ett svar på vilken tid och plats signering i norrköping på lördag är.. Måste boka tågbiljetter!

Puss och kram!<3

Carolin sa...

Nej! Jag menade ingen bok om din utveckling till den du är idag.. Men ja om Moh det hade varit lite skojjigt:) Sen måste du ju bara ta med din otur med SJ, lite förklaringar om Måns och Mats på youtube haha:) Det hade nog blivit en perfekt bok!! Morsning korsning

Isabell sa...

Hej.
Synd att du blev försenad till Jönköping, för jag skulle hinna med mitt tåg så jag hann bara höra "Cara Mia" och missade hela signeringen :(
Men men har lyssnat på skivan och den får mer än godkänt!!

Monalisa75 sa...

Hej sötnos ;) Antar att du börjar bli van vid att åka baklänges nu hihi... jag tyckte att det var jobbigt för men nu spelar det ingen roll längre....vet inte hur det blev så men....har haft huvudvärk nu i flera timmar och det är ingen baksmälla Det blev en lugn helg med fika med vänner och en shopping runda... kollade presis på hämta bäst.. rätt så bra film... kram på dig!

Linda sa...

Hej hopp!

Lider faktiskt lite med dig...;-) Vad trist att du ALLTID lyckas åka baklänges på tågen =) Kan du inte kräva att få åka framåt nästa gång du bokar en biljett...?? Dom borde ju se hur platserna ser ut! Eller så tycker dom om att skoja med dig;-) När dom vet att de e du som ska åka bokar dom in dig på baklänges plats=)
Oj nu spelar dom Hope&Glory på Megapool=)
Var så ledsen att jag inte kunde komma t Jönköping i dag =( Skulle på barndop nere i Ystad så det blev tyvärr lite fel håll om man säger så...
Hoppas jag får träffa dig i sommar=)

Massor med kramar

Linda sa...

Hej igen!
Om jag råkar vara inne samtidigt som du gör laiv inspelningen....vart chattar jag med dig då?!

Kram igen

Annelie sa...

Du ser för söt ut när du gör den där "sur-minen" (:
Nu längtar vi tills på onsdag, haha.
Kram

Anonym sa...

Förresten. Mackor från caféer, bagerier osv är ju supergott. Lite svag för dessa. Vad var det för macka du åt?
Kram

Gyllenblue sa...

Du måste ha rekord i otur på tåg Måns=P Att man får åka baklänges ett par gånger kan jag ta men inte alla xD Nån gång måste väl turen vända, eller?
Men du borde sätta dig på en annan plats tills den personen kommer så du får åka framlänges en bit i allafall=)

Visst ja det är ju påsk snart...jag måste nästan ha blivit immun mot alla årstider med tanke på allt pynt som säljs månader innan. Påsken tycker jag nog mest om. Chokladägg! Mummma=P

Du får ha det så bra!
Kramar

Stephanie

Minimånster sa...

Slog över till Babben i reklamen på Robinson och vad ser jag? Jo lilla Måns :)
"Han låter förkyld" sa sambon. "Jo han är det" sa jag och kände med skittöntig. Precis som om jag pratat med dig liksom, haha.
Fick förklara att du skrivit det i bloggen.
Men vi tyckte båda det lät bra ändå :)

Sambon är gitarrist i ett hårdrocksband och har en idé om en ny låt till dig.
Lite rockigare än du är van vid kanske, men du är väl öppen för nya idéer. Eller? ;)

Cissi sa...

Grymt att du är miljövän och åker tåg!

-Malin- sa...

Stackars liten som får åka baklänges så ofta.Det skulle jag nog troligtvis inte klara av att göra..speciellt inte om det är lång väg.
Va roligt att Jerka-konserten.Jag tillhör inte heller hans målgrupp men han är en cool snubbe.
Tyckte du gjorde bra ifrån dig på Babben iallafall!Sjukt fin version av hope & glory!:)

Kramar

samilla sa...

hehe, du är rolig du!<3
stackars dig som alltid måste sitta baklänges!
ha det gött!!
//TUUSE KRAMAR från the finnish girl!

kattish sa...

hej Måns, vad var det du har slagit vad om om du har rewind som ringsignal i en månad??? har sckikat bilden ;) kram<3

sandra sa...

Hej hej...
tänkte bara säga att du var kanon i jkpg....även att vi fick stå länge å vänta men den som väntar på något gott väntar ju aldrig för länge:) kul att du sa att din mamma va från forserum...då är de ju ngt man kan vara stolt över när det gäller forserum....tack för att ditt underbara framträdande du är grym på det du gör...en av mina högsa önskningar ha varit att få träffa dej å det ha nu hänt...kramar

pernilla sa...

hej på dig din cooling.
ville bara påminna om att det är den 31 mars imorgon, haha if you remember. så har du tid och lust så håll koll på teven ;)
puss p

Anonym sa...

Tjenare Måns!
Jo, jag har bara en kort liten fråga:
Läser du gästboken och alla kommentarer?
Skulle gärna vilja veta. Svara gärna i en egen kommentar så att jag vet. För jag vill jättegärna ha svar på de bra frågorna (tycker jag :)) som jag har ställt i gästboken. Hoppas du svarar.

Hälsa Marie! :)
Ha det gott trisslott! :P

Många kramar från Josefin, 14år. :P

Anonym sa...

Hej Måns....Du är jättesnygg nu...så klipp för all del inte ditt hår....för då blir jag besviken.......

Anonym sa...

Håller med......Klipp inte ditt hår..........

kattish sa...

Måns ditt hår är fint! speciellt på en affish från Kp, kan inte du ha ditt hår så någon gång??? om du kommer ihåg?^^ kram<3

Anonym sa...

Vännen...hur blir det med West End ? Spricker snart av nyfikenhet.. måste boka tickets snart... skippar nog Ryanair denna gången...eller va tycker du...??
Duu, stjärna på scenen i West End.. de du.. detta har jag sagt i snart 5 år...bargatan på Rhodos du vet...
Kramar

jj sa...

du är sötast! du är så lättsam av dej :)