lördag 21 mars 2009

Baklänges...igen!

Snyft..vad är det jag gör för fel? Spatserade med lätta steg in på
tåget, glad och förväntansfull. Idag är dagen med stort D, tänkte
jag. Min blick svepte längs med gången och redan på de tidiga numren
såg jag att min plats låg på rätt sida - den där man får åka
framlänges.

Gick mot mitten av vagnen med ett leende på läpparna och folk log
tillbaka, som om de visste vad som väntade.

Hittade min plats.

DÅ BYTER SÄTENA RIKTNING PRECIS PÅ MITT NUMMER!

Moh la en tröstande hand på min axel och tåget tuffade ut från
gävle station.

29 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars dig Måns, att du fick åka baklänges på tåget. Vad synd att du blev ledsen.

Du Måns, vet du att jag brukar faktiskt åka framåt när jag åker tåg. Ibland sitter jag också baklänges, det var synd om mig också.

Amanda 6 år

Kram & Puss

Bjjureeek sa...

Men aww :)<3

Linn sa...

Ohh nooo :/ Visst är det så typiskt :P Jag hatar med att åka baklänges :S

Anonym sa...

vart ska vi sova i natt? så ska det låta! Det charmigaste jag sett på länge!

kattish sa...

nohhh, stakars stakars dig. jag förstår precis hur jobbigt det är att åka en lång sträck och sitta åt fel håll. Det går nästan inte.. Du kan ju fråga snällt om någon vill byta plats med dig ;) Kram<3och hoppas du överlever

Anonym sa...

Stackars måns som får åka baklänges. Synd att du inte stannade längre i Gävle.

kattish sa...

bilden är jätte söööt, fast du är ledsen ;) kram

Anonym sa...

Haha! Nämen, stackare! Hihi...

ejohansson93 sa...

Nämen stackare! Lider verkligen med dig! Det verkar som att sj planerar och ger dig en plats baklänges bara för att dom vet att du absolut inte vill åka så.. Usch då...
Vi åkte för övrigt genom borlänge och förbi kupolen idag.. Det kändes ganska surt att veta att du satt där inne och att jag inte kunde träffa dig.. Suck.. Hoppas på Norrköping den 4 april nu! :D
Du är bäst! Och grattis till Guldskivan! Den är du värd! :)<3

Nu ska jag kolla på Robinsson! :D
Puss o kram!<3

Anonym sa...

Ahoj...hello from the czech rep. I am big fan mzw and it is a pity,that i cant understand your language- its the best lang.i want live in Your country ,is beautiful...:-)i want learn everything to understand all of these words
By the way mans you are the best singer.i hope that i will see you singing live with my own eyes

Anonym sa...

hahahaah. stackars =/
tågen har seriöst nånting emot deej.
undra bara vad du har gjort dom..?

monchichi72 sa...

puss på dig sötnöt
du är ju lite baklänges,det är väl därför du alltid hamnar att åka så,höhö :)
kanske vet sj hur underbart bakom flötet du är ;)
inte elakt menat alltså :)

tack för en rolig kväll i torsdags,det vart lite kort men jag är jätte,jätteglad att jag åkte dit allafall :)

kramisar på dig underbara månsilainen

Anonym sa...

"Snyft..vad är det jag gör för fel?")c)

"Mina älskade vänner!!"(c)
mycket bättre än
"Världens bästa fans" ;)
Grattis !! Guldskiva!!
I takt med att lågkonjunkturens hårda vindar sveper in över oss ändrar vi våra värderingar. Nu är samvaro med vänner är viktigare än någonsins.
Personally I don't idolize, idealize others. They will never live up to my expectations. But according to my foresights..., why not )
http://hd.se/tv/2009/03/21/skaanske-maans-kvaellens-stjaerna/
Nina, Kingen och Lill skötte sig alla utmärkt, men det var ändå inget snack om vem som var kvällens stjärna.
MZW tog tillfället i akt att visa nya sidor av sitt artisteri och hade verkligen fattat vad som alltid funkar bäst i ”Så ska det låta” – nämligen glädje. När Måns tappade ”Idol”-fasaden och började sjunga på skånska steg han definitivt i aktning hos mig. Det var så uppenbart att han älskade varje sekund.

Your Majesty,
I told you once, but you forgot )
"Skåne är icke provins. Det är ett konungarike." Karl XIV Johan

Måns live-TV, on the top of the world ) You wish..honestly..
Questions ) or Answers )
A person does something nice for you quite unexpectedly. How do you feel?
a. I would wonder what the motive is.
b I may be a little uncomfortable, but I generally appreciate the gesture.
c. I appreciate the kindness and enjoy the sweet gesture.
d. I think it's nice. I go out of my way to return the favor.

Are you limiting yourself or opening doors?
http://psychologytoday.tests.psychtests.com/bin/transfer
Are you curious about whether you would make it as an entrepreneur?
http://psychologytoday.tests.psychtests.com/take_test.php?idRegTest=1614


FriendsForever

http://www.youtube.com/watch?v=5ZFNey3Zrj8
This is for the amazing friends that helped us through sadness and stand by ourside when we needed them the most..

The warmth of friendship - Poems for Friends
http://www.youtube.com/watch?v=ELV9ycQjthU

)

Anonym sa...

kan någon berätta för mej var man skriver till måns då han är live i bambuser.

Vkorkusinski@hotmail.com

Anonym sa...

men måns nästa gång får du be dom vända tåget..haha.

Anonym sa...

Va? Baklänges - igen?! Det låter som om du har smittats av min otur. Usch.

Världens sötaste bild, börjar skratta varje gång jag ser den :)

kram
Daniela

Nettan sa...

Hej! Första gången jag skriver här...Så lite sent: j-vlarns vad bra du var när du sjöng Et maintenant på Diggiloo-turnén!!!! Man rös verkligen...och ändå förstår jag bara ett fåtal ord franska. :) Synd att det bara finns dåliga filmklipp på det på Youtube... :( Har du inget bra klipp på det som du kan lägga ut här på bloggen? Vore ju underbart... :)

Anonym sa...

Måns du är bääääst!
& du var grym på så ska det låta :)
Kram emelie :)!

Anonym sa...

Nää... :( alltid baklänges :O :P<3

Teknikguden sa...

Hope and Glory äger!

Gyllenblue sa...

Men stackars =/
Snacka om otur...jag hade satt mig på en annan plats tills den personen kom som sulle ha den. Jag hatar att åka baklänges...

Nästa gång så Måns!

Kram!
//Stephanie

monchichi72 sa...

vet du en sak!
känner mig så jäkla glad att du är tillbaka på vägarna i sommar o vi förhoppningsvis får följa med :)

oooh vad vi ska dansa o ha ont i fötterna i flera dar efter

ooh vad vi ska tappa rösten för att vi sjungit så mycket med dig

jösses vad vi ska jaga biljetter överallt

kanske planka in parken zoo igen? förhoppningsvis ska väl inte det behövas :) jag som brukar vara så laglydig men det var det värt ;)

och oj vad plånboken ska gapa tomt för alla roligheter o man bara ler åt det ;)
roligare att samla på minnen än samla pengar

är du beredd? jag är för länge sen

dags för frukost o lyssna lite till på dig på myspace

puss och en jättekram till världens bästa o finaste månsilainen

VitaMagnolia sa...

Starkars dig, så typiskt. :) Hoppas du har bättre tur nästa gång.

Ha en underbar söndag. Kramar

Anonym sa...

Du är underbar.. kan inte sluta kolla på dig. Man ser rekt igenom dig vilken härligt människa du är. Du är godhjärtad.

Sjumilakliv sa...

Måns, för tusan! Har du hoppat av svts 'grillad'? Är inte det, ungefär, det mest korkade du kunde göra? Genom att ställa upp hade du ju visat att du var en cool kille med självdistans. Att hoppa av med förklaringen att Sanna Bråding-programmet var för elakt, är... bara dumt. Sanna-programmet var grymt roligt och hon steg rejält i mina ögon. Synd bara att jag inte får chansen att tänka detsamma om dig.

monchichi72 sa...

det var bra om det nu var så att du hoppade av grillad
finns ingen anledning att låta sig förnedras på det viset!

kram

Anonym sa...

För jävligt! Om jag hade varit på tåget hade jag bytt direkt. För mig går det bra vilket som - baklänges eller framlänges, höger eller vänster (:

Anonym sa...

ooh, stackars mums mums!<3
hade gärna suttit mig bredvid dig!

Nour sa...

Du ska inte åka upp till Skellefteå nått i sommar ??




www.livetenligtnaeem.blogg.se