söndag 15 mars 2009

Förkyld..snyft..

har legat i sängen hela dagen idag. Känns som att immunförsvaret också befunnit sig i schlager-mode och vägrat släppa fram förkylningen förrän idag. Så tack för det! men helst hade jag såklart sluppit helt och hållet..
Känns som att jag har en sparris i näsan, så täppt är jag!

Tack snälla snälla ni för allt ert stöd under de här veckorna. Har varit inne och läst kommentarer och gästbok och jag blir alltid lika glad och rörd. Ni är bäst!

Och som sagt, igår gick det inte hela vägen men världen går ju inte under för det. vi har ju en rad signeringar och sommarturne framför oss! Och om jag får chansen att ställa upp igen, då blir det minsann andra bullar! Då ska jag ha en ännu bättre låt och ett ännu bättre nummer, jag lovar! :)

de närmaste veckorna blir helt galna. Och på torsdag är det releasefest. Hoppas bara jag kan vara frisk till dess.

Tack hampus, sandra, helene, rickard, p-m, mattias, fredrik, henrik, sabina, nathalie, dea, linda, jessica, vera, jennie och lars för ett helt underbart mello-äventyr. Tack också christer, svt och journalistkåren för allt stöd.

Och framförallt: tack för alla era röster!!

Nu ska jag äta knäckemackor, ni anar inte hur mycket min mage saknat dessa fiberrika mirakel under veckan som gått!!

Tack för att ni finns.

Massa kramar

Er måns peterska

32 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen! Vilken tur att förkylningen inte kom förrän i dag ändå!!! Du var så jäkla bra i går ska du veta =)
Man blir så glad när man ser dig på scenen, du utstrålar en sådan värme!!!!
Hoppas sparrisen hoppar ut innan torsdag då så du kan vara med på releasefesten...;-)
En BAMSE "krya på dig kram" från mig till världens bästa Måns =)
Kram Linda

Anonym sa...

måns, du behöver inte en bättre låt eller ett bättre framträdande. du gjorde allting perfekt! alla snackar just nu om att dom tror att det blev något fel i röstningen. (alla= några vi känner på olika ställen i sverige) dom ringde och rindge och det var upptaget hela tiden, sen ringer dom på "la voix" och kommer fram direkt. helt sjukt. jag vill bara att du ska veta att du är grym och jag är helt förälskad i dig. satt och pratade om dig hela dagen idag :D ! känn dig stolt. KOM TILL HELSINGBORG OCH SJUNG! pusssss på dig

Oscar Nilsson sa...

Hej Måns!

Måste till börja med att säga att tyvärr vann inte rätt låt igår. Din låt och ditt framträdande tyckte jag var det helt klart vassaste och synd att du inte får åka till Moskva. Det var inget fel på din låt, felet låg i svenska folkets röstning eller där rösterna räknades hos SVT.

Jag har två små frågor till dig;

Hur ser en normal dag ut för dig?
Är det mycket tid som läggs på att repa låtar eller är det mer focus på PR?

Krya på dig och framförallt, Lycka till med releasen av nya skivan!

Ha de gôtt!
// Oscar

monchichi72 sa...

tack för att DU finns
vi finns här för dig,det vet du

sov så sött o hoppas du är kry snart

Anonym sa...

Du var helt enastående igår...fatta det. Du sjöng såå bra, var sååå fin och hope and glory är jättebra. Att inte alla männsikor i sverige kan fatta det beror på att dom är tondöva, blinda och inte har nån smak..haha..bara skojar.
Krya på dej!

Anonym sa...

Tack du fina för allt du ger och mer ändå;)...Du har en fin anda du och är en riktig segrare... Jag blev så glad så glad av att träffa dig och av att lyssna på dig live... det var så mäktigt så mäktigt Månsan och jag längtar så efter sommaren och allt det roliga som alltid sker när man har dig i närheten.. du är en lyckospridare .. din blotta närvaro får en att känna geneuin glädje..

Du får massa med varma kramar med en önskan om att förkylningen släpper taget om dig...du var blir release festen? man kanske kan komma förbi eller nåt?... kram

Anonym sa...

Du är en fantastisk person Måns och vi älskar dig!

Krya på dig sötnos!
Massa kramar
/ alexandra

Måns Zelmerlöw sa...

Åh tack snälla ni för de fina orden..
Oscar: dagarna varierar ju rätt mycket men vanligtvis går jag upp runt 9-10 och har lite intervjuer, antingen telefonare eller på något fik. Sen käkar jag lunch någonstans, ofta med min manager eller någon kompis. Sen blir det lite mer intervjuer och ofta några möten på skivbolaget. På kvällen kan det bli några timmar i studion där jag skriver låtar eller spelar in.

PR tar väldigt mycket tid men behöver jag repa så tar jag mig tid till det.

Kul att du frågar!

Kram Måns

Anonym sa...

kommer det blir forts med live chatt eller? det var så himla kul med tanke på att det var så länge sen man träffade dig så kändes det man träffade dig hahha fast du satt på andra sidan....

så det blir ingen träning denna vecka! det får du inte göra, rätt farligt kan det bli ju!!!....

Anonym sa...

ja ska du "bambusa" nåt mer?

Anonym sa...

jag måste även fråga dig månsan, hur länge har du och marie varit tillsammans? :)

skulle varit sjukt kul om du la in en kommentar på min blogg. skulle betytt oehört mycket.

jag älskar diggggg
puss

Anonym sa...

You're so cool :) Great job last night!

Gyllenblue sa...

Surt det med förkyldningen! =/
Men man har faktiskt väldigt stor risk att bli sjuk när man varvar ner efter att ha varit uppe i varv/ stressad när man jobbat en längre tid.

Men det går över snart ska du se! Ät massa knäckemackor och drick juice så du får i dig C-vitamin så skrämmer du bort förkyldningen på nolltid;)

Ta hand om dig Månsan

Kramar!

Stephanie

Anonym sa...

Krya på dig. :) Var inte missnöjd med ditt bidrag bar, du anar nog inte hur snyggt vi tycker det är, ögongodis, älskar kläderna, dansen, ljusen och speciellt bakgrundsvideon som sjunger och dansar. :) Ser fram emot att se dig live i sommar.

Anonym sa...

Sjuk? Erkänn, du är bakis ;)

Anonym sa...

Hej Måns!
Först vill jag bara säga att det var inte rätt låt som vann. Det skulle ha varit du:)Men det får väl bli tredje gången gillt för dig då:D.

Krya på dig vännen<3
Massa kramar.

Anonym sa...

Då är jag välkommen in i klubben,jag är också på förkyldningsvägen.är inte riktigt det än,men känner på mig att jag kommer bli det.:( krya på dig söt!

tack själv,du ska vara stolt över dig själv!nu ser vi framemot signering och sommarturné.:)

kramar

Roddy sa...

I loved your picture! haha

You were amazing, I loved (thanks youtube for let me see) haha

I wish you all lucky in this world, you deserve it :D

Pusspuss

Maria sa...

Du får ta och krya på dig snabbt. kanske dina knäckemackor hjälper dig. :P

Jag ser verkligen fram emot din signering-och sommarturné!
Måste bara vänta tills det kommer upp fler datum så att även jag får chansen att gå på signering. :) Det närmsta stället nu är Stenungsund, 18 mil bort. Det "dumma" är att jag ska till Uddevalla denna helgen och kan då inte åka samma håll och lite längre redan helgen efter. :/

Men jag får vänta på fler datum, hoppas verkligen på Värmland eller typ Örebro skulle funka. :)

Massa kramar

Anonym sa...

DET VAR INGET FEL MED DITT UPPTRÄDANDE!! DU VAR JUH BÄST!! skit oxå att rösterna inte räckte till! för att Hope And Glory låten är ju en sån riktig vinnarlåt!! som just passade dig!! :) Krya på dig nu Månsen! :D Thumbs Up!

btw,är oxå förkyld..fortfarande... :P

Anonym sa...

Haha måns,det är inte bakfylla då? ;)

Anonym sa...

Åh nej, stackars dig lilla vännen <3 ;( hoppas du frisknar till snart :)

Anonym sa...

Hej Måns!

Hope & Glory är en jättebra låt och framträdandet är super! Synd att du inte vann. Försökte rösta från och med sista snabbreprisen till att slussarna stängdes men kom inte fram en enda gång. :(

Helt klart bästa låten i melodifestivalen! Varje gång jag hör den blir jag glad :)

Tror du att du skulle kunna komma till Borås för signering eller konsert? Det skulle vara jättekul!

Massor med kramar

Pillaan sa...

När kommer turneringen (som jag fptt för mej att de heter) upp? Ska antagligen till Stockholm på påsklovet, och då hade de vatt kul om de vart något där då den veckan :)

Anonym sa...

å stackars dig, det är inte kul att var sjuk. krya på dig. och du ett tips är mycket frukt men c-vitaminer i. edt hjälper, men dick mycket också.

Anonym sa...

Don't worry, you are the best and we know it...

Get well soon and good luck on Thursday!!

All the best from Spain...

sofie sa...

hon sa fel,
det skulle varit melodi nr 1 , inte 11.
men röstade sju gånger så du behöver INTE vara ledsen.
du är i alla fall bättre än den där jävla oprafjollan :)

Anonym sa...

Hej!
Gillade Din lå i Mello jättemycket, MEN de vulgära dansande (?) tjejerna förstörde hela ditt nummer.
Smaklöst, du måste skaffa bättre rådgivare. De såg verkligen ut som riktigt "dåliga" flickor och jag vet många som tyckte numret var olustigt. Synd på annars ett bra framträdande till en bra låt. Så snälla nästa gång, skippa halvnakna ålande stretande tjejer untomkring Dig!

msib71 sa...

Krya på dig Måns!!! Idag kom Hope&Glory singeln i postlådan.

Så nu väntar vi enormt mycke på din platta. Snart snart dimper den ner i postlådan här på Koppövägen i Finland.

Kramar Maria B

Anonym sa...

Synd att du inte vann "/ Hejade verkligen stenhårt på dig, men det kanske är som de säger, tredje gången gillt!

Du är bäst!!

<33

Anonym sa...

DU E BÄST JAG LOVAR! röstade typ asmånga ggr i lördags o ja hejade på dig o så vann kärringen :(! faan om du hade kommit vidare hade du vunnit hela esc... aja ska åka o kolla på dig i norrköping kmr bli grymt! Puss du e verkligen bäst! ;)<33

Anonym sa...

Krya på dig raring!!

Tänker på dig MASSOR!

Puss