fredag 29 maj 2009

Tyresö - ona da ajland ina da sun.


På Sundbyholms travbana. Foto: Linda Larsson


Åh herrjöstanemig. Största publiken hittills på signeringsturnén! Tyresö Centrum bjöd idag på 2-3000 vänligt sinnade själar och jag kan inte tacka er nog för att ni kom. När jag parkerade vid lastkajen var jag allt annat än pigg. Men jag gjorde mig i ordning, sjöng upp och tog några tunga steg uppför trappan till den dörr som ledde ut på scen. Ingen hade sagt något om publiken och därmed föreställde jag mig att den skulle vara rätt fåhövdad.

Men tji fick jag. FETT med tji! Tjiiiii..

När jag stegade ut möttes jag av ett helt otroligt folkhav och adrenalinet pumpade igång som bara den! Och jag hade så kul så kul så kul! Och varmt var det. Men gött.

Signeringskön tog aldrig slut heller! Jag satt och skrev i två och en halv timme. Men det sjuka var att jag inte tröttnade. Berodde nog på att jag var så glad och pigg efter spelningen!

Tack Tyresö.

Nu ligger jag i sängen. Jordan - Rättsläkare på TV. Bara titeln gör ju att man somnar. Ikväll blev det kycklingfilé och sallad. Det är tredje gången den här veckan. Här följer en kort sammanfattning av vad jag INTE ska äta eller dricka fram till turnépremiären den 26 juni:

- Kolhydrater

Denna diet är inte att rekommendera. Man blir förbaskat trött! Inget godis, inget kul alls faktiskt. Igår när vi var på norsk teve kände jag hur en stekt potatis på middagsbuffén stirrade på mig och skrek "ät mig, jag är det godaste du någonsin ätit!" varenda gång jag gick förbi. Men nejdå, jag höll mig till rostbiff och sallad.

Jag inledde plågodieten för en vecka sedan och ska försöka hålla den till turnépremiären i Västerås den 26 juni. Och så MÅSTE jag komma igång med träningen igen.

Nu ska jag äta melon.

En av läkarna i Jordan - Rättsläkare är slående lik Björn Kjellman.

Min diskmaskin är från 1973. Dess brum ger en 5a på Richterskalan.

Sov gott alla!

Puss o marulk

Månsanto Monsun

19 kommentarer:

pillan sa...

Ge dej människa! Kolhydrater e de bästa som finns. Dock så gillar de tydligen inte mej ...

Och jag håller med dej han läkaren e fett med lik Björn,

Anonym sa...

Hej Månsanto!
Ditt tempo är högt! Kul att du fick
adrenalin-kick och orkade med spelningen i Tyresö.

I helgen skall det bli 25 grader! I like it!

Skall ut och åka lite båt i skärgården!

Längtar!!!!

Puss och kram och ta hand om dig!
Mia

MaliN sa...

Va bra att det var så kul på Tyresö.Orättvist att det var varmt där,hos mig var det fett tråkigt väder..regnade hit och dit.
Stackars dig,jag skulle ha svårt att låta bli kolhydrater och godis..men det är ju i försig bara i några veckor till du ska göra det.Håll tummarna!;)

Härmapa,åt också melon igår!!:) Vilken sort,jag åt vattenmelon?

Puss o kram //Malin.

Unknown sa...

sov gott du med

Linn sa...

iihihihi FETT med tji ;)

Kolhydrater måste man ju få äta, men skippa godiset och börja med träningen så blir du säkert i topptrim till turnépremiären ;D

Kul bild förresten, söt häst ;)

M:et sa...

Måns - är inte du i toppform redan? Det är när sådana som du skippar kolhyderaterna som jag verkligen måste börja tänka, men va 17, kolhyderater är så GOTT!

Jag hade en diskmaskin som hette Kenny en gång - han var från 1970-någonting och fick inte köras efter klockan 21 på kvällarna! Jag önskag jag hade kvar honom!

Ha en bra dag!

/ Emmet

Anonym sa...

Hej Måns!
Skall du fira eller tänka på din mamma på morsdag?

Gör det, så blir hon glad!

Kram
en annan mamma...

Gyllenblue sa...

Det lät som det var sjukt kul i Tyresö! Va roligt med så stor publik.

Jag har sagt det förr men jag säger det igen, det är få artister som signerar till alla fans hur lång tid det än tar. Du är så snäll så snäll så Måns. Men det vet du ju redan...=P

Så du ger dig på en ny diet igen du? Får önska lycka till med det! Men kom ihåg, man får unna sig något gott ibland =) Och om du tycker det är tråkigt att träna kanske du kan köpa ett Wii sports spel? Vet inte hur bra träning det ger men det ser kul ut i allafall ^^

Lycka till med allt!

Kram från Götet

Stephanie

J sa...

Seriöst? Jag är inne på samma diet. :P Hade honungsmelon i salladen. :D Skitgott! :D

Anyway, jag berättade om dig för mina polare i USA. Eftersom dem inte hade hört talas om dig så checkade dem in dig på youtube...and guess what...dem gillar dina låtar oerhört! :)

Jag hoppas att jag får se dig uppträda live någongång. :)

Ha det super! Kram J

Susanne sa...

Ok, men din diskmaskin låter åtminstone...min är tyst - för den funkar inte :( Annars ser du rätt söt ut i sulkyn, det måste ha gått undan ;)

elinajohansson sa...

Vad kul att så många kom til Tyresö! Önskar jag hade varit där... FETTA med tji säger du? Tja, så kanman ju också uttrycka sig! xP

Känner att jag kanske ska dra mig in på den dieten också.. Fast kan bli problem eftersom det finns tre andra i det här huset också, och två av dom är som Håkan i Sune.. Potatisälskare med andra ord. Vi kallar min lillasyster för mini-håkan, och nu är jag faktiskt seriös. Haha.

Måste ut i solen nu! :D

Puss o kram

Anonym sa...

Är du och Marie förlovade?
Såga i hennes blogg att hon hade ring på fingret (:

Erika sa...

TACKTACKTAAACK!!!! För igår i Tyresö! Det va bääääst :D Ååh man blir så glad :)
Har du ätit nått at Minirutet då? :D<3

monchichi72 sa...

vad du är duktig som håller på sådär
själv skulle jag väl behöva men klarar inte av det
men en sak har jag bestämt,jag ska försöka sluta röka allafall.:)

men du...vi ses imorgon,me like :)
hoppas du sjunger en liten trudelutt i hallonbergen också?! känns som det är länge sen jag hört din ljuva stämma live :)
fast egentligen är det ju inte så länge men max en vecka emellan har jag ju sagt ;)

puss o kram,nu ska jag ut o njuta av solen

du vet väl att du är underbar??! glöm inte det

samilla sa...

hehe
kraamamarr!!<3

Jenny sa...

Tack för en fantastisk konsert Måns och ditt otroliga tålamod med alla. Ett leende på läpparna i flera timmar! Du är ju beundrans värd. Vilket tryck på låtarna! Fantaskiskt bra och br röst.
Här är lite bilder från i går som vi tog från oss på Slottstudion.
Det blev ett gäng!
http://foto.slottstudion.se

Lycka till i framtiden och sommar.
Kram
Jenny och Angelica

Malin :) sa...

Heej Måns ! Jag såg dit i Tyresö C!
Gud vad duktig du var, det måste varit vääldigt varmt. Och jag bara älskar dina låtar ! :) Tack för en lyckad kväll ;D

Julle sa...

åå månsan, grattis till att du är etta på albumlista, de är du värd, för du är så BÄST så BÄST! Kramar

Anonym sa...

var försiktig med att utelämna kolhydrater helt! man fullständigt rasar i vikt. det kan verka sweet till en början, men man går upp det igen när kroppen vant sig vid den nya dieten (eller direkt när man börjar med kolhydrater igen) och sen blir det än svårare att komma i form. kroppen anpassar sig till omständigheterna liksom. så bättre att käka varierad kost och sakta träna sig i form! trist men sant. hursom tror jag du är i utmärkt form redan som det är!