söndag 31 maj 2009

God morgon gott folk!

Med en kaffe americano på bordet och alldeles för lite sömn sitter
jag nu på gbgs-tåget. I detta nu passerar vi stadshuset. Vädret är
underbart. Stockholm var så ödsligt imorse. Inte en människa eller
en annan bil skymtades på väg till centralen.

Ska spela in doobidoo idag. Kommer nog bli jättekul. Men jag är rädd
att jag tyvärr är rätt kass på populärmusik-historia!

Programmet kommer sändas till hösten.

Gårdagen var trevlig med betoning på trev. Den startade lysande med
3-4000 personer i högdalen. Jag var lite småtrött när jag kom dit
men lämnade med en adrenalinkick som hette duga. Tack alla ni som var
där!

Via Gyllene Måsen till Hallonbergen vars scen tyvärr var inomhus.
Trots det hade 500 tappra vägrat solen och sjöng nu med för full
hals! Tack alla ni med!

När jag kom in till stan igen var göteborgsvarvet i full gång (läs
sthlm marathon). Jag cirkulerade i en timme men insåg sen att jag inte
längre var välkommen som bilist på sthlms gator. Hur jag än
försökte så kom jag inte förbi avspärrningarna.

Istället begav jag mig mot lidingö kommun och tvättade bilen med
svärfar.

Den blev som ny! fast med en liten repa på motorhuven..kanske rent av
tre..snyft..

Sen hem för en bättre portion kött och sallad. Sen robinson. Hejade
på jarmo. Han vann inte. Det gjorde ellenor. Sen slötitt på fyra
bröllop och en begravning. Sen började face off. Den var bättre när
jag såg den första gången.

Sen packade jag upp norge-väskan.

Sist packade jag göteborgsväskan.

Tack för att ni finns. Ni är bäst!

Nu ska jag plugga musikhistoria och njuta av att åka framlänges genom
ett soligt sverige!

Veckans skiva: Lily Allen - it's not me, it's you.

Veckans roligaste - alla mohs "som flickan sa-skämt".

Veckans bristvara: tid och kolhydrater

Veckans thank god for: kaffe

Veckans bästa: alla underbara spelningar!

Veckans pryl: en belkin fm-transmitter till ipoden. Nu kan man lyssna
på sin iPod-musik via radion utan någon kvalitetsförsamring alls!

Nu ska jag sussa en timme.

Kramar i massor

11 kommentarer:

Cecilia sa...

OMG ! :O,
kommer du till gbg ?
Vart ska du spela?!?!?!?!
Jag bor i gbg!!!!!! :'),
iloveyou snyggaste Måns! <3

Sara sa...

God morgon måns!
Det var värst var tidigt du var uppe då och på en söndag!
Är du och marie förlovade?, bara undrar , för du skrev ju att du hade tvättat bilen med svärfar...
Ja ja det är ju inte min ensak, men grattis såfall.
KRAM

julle sa...

Roligt med doobidoo! :D
Jag höll faktist också på Jarmo, jaja.
Du får ha de så bra och lycka till på doobidoo inspelningen! :D Kramar!

Erika sa...

Åh asså det var varkligen sjukt kul i högdalen!! :)<3
Hoppas det går bra i göteborg ;)
Ses snaart :D<3

Gyllenblue sa...

Kan du inte svänga förbi Liseberg och hälsa på mig idag också? ^^

Och jag som försökte att INTE få reda på vem som vann Robinson...jag jobbade igår så jag har inte sett finalen ännu. Men nu så avslöjade du ju vem som vann så då är det ju ingen idé å titta xD

Det hade varit ok att titta om Jarmo hade vunnit men att Ellinor vann...det suger verkligen. Hon förtjänar inte det helt ärligt =/

Jaja nu måste jag äta lite mer innan jag går till jobbet.

Lycka till med Doobido!
Stoora kramen ^^

Stephanie

Emma sa...

åhh vad kul att du ska vara med i Doobidoo=)
Jag hejade också på Jarmo. blev skit sur när Ellinor vann:/ för det sög verkligen att hon vann.. Jarmo var en värdig vinnare.
Förstår inte hur dom tänkte när dom röstade på Ellinor. aja nog om det. lycka till med inspelningen av doobidoo.

Kramar. och ha en fortsatt bra dag.

MaliN sa...

Men åh,varför sa du inget om Dobbidoo innan..då hade man ju kanske ha fått kunnat åka och se dig på inspelningen.Jaja,va roligt att du ska vara med där iaf.Har faktiskt längtat lite efter tills du skulle få vara med nångång.Ska bli spännande att se sen i höst.:)

By the way,du passar i den där blåa färgen du har på din t-shirt!;)

Kramar /Malin.

monchichi72 sa...

oj vad du är fin.. :)

samilla sa...

okej,kan inte vänta på doobidoo avsittet :D
KRAMAR I MASSORR!
\333

msib71 sa...

Hejade oxå på jarmo han var ju för cool han i Robinson.

Hoppas vi ses nånstans i sommar, ser rätt mörkt ut just nu eftersom vi bor i Finland

Alvaro sa...

hej hej måns hur mår du? jag hoppas du mår bra!!