tisdag 14 april 2009

Schweden du fosterland

Nu är jag hemma och har precis rakat ansiktet med hyvel för första
gången sen hale bopp (komet som senast kunde ses med blotta ögat
96-97) syntes till.
Usch det blir några halvroliga dagar framöver. Har varken kreditkort,
dator eller nycklar. Och inget körkort heller för den delen.
Var ju lite snöpligt. När det första inbrottet skedde för två
veckor sedan och min dator stals, tänkte jag att det nog inte var så
farligt då det mesta av innehållet även fanns på min bärbara. Ni
vet nya låtar, bilder, andra kapitlet i mohments osv. Tanken var att
jag skulle lägga upp det nya kapitlet på fredagen, som en liten
påskpresent. Nu blev det ju inte så då även den bärbara stals
natten före. Snyft.
Menmen. Livet går vidare och på svensktoppen och rix topp 6 går det
ju bra! :) tack vare er!

Vill ni förresten fortf veta resultatet av mjukosttestet 2009? Det är
nämligen klart och är sammanställt väldigt utförligt i ett
dokument...

Som också låg på datorn...

Men oroa er inte! Jag ska göra ett nytt i dagarna och då kommer vi
även att smaka på en fransk variant, som ett litet wild card. Mjukost
med fikon och valnöt- det ni! Fint ska re va!

Nu ska jag sätta på ett avsnitt vänner och kanske rent av sörja att
tjuven fick med sig Camilla Läckbergs "tyskungen". Det hade ju precis
börjat bli spännande!!!

Nä, detta är det sista jag skriver om inbrotten, jag lovar. Var bara
tvungen att skriva av mig lite.

Imorgon blir det sol. Och nya nycklar!

Tack för att ni finns.

Livet är som en vit tygsko - väldigt väldigt kul att ha men ofta
svår att hålla helt ren.

Warszawa was wonderful - as always!

Sov sött alla!

Puss o gonatt

Måns bopp Zäta

27 kommentarer:

Moa sa...

Godmorron! hoppas du får en bra tisdag!

kram

Julle sa...

Jippie.. Måns i Sverige igen :D
Klart vi vill veta resultatet av mjukosttestet, vi har längtat och längtat, Hihi. Verkligen surt att dom tagit så mycket!! Usch vad arg man blir. Men du fr ha de bra.Kraam

samilla sa...

synd med inbrott! :)
men somsagt går det ju bra på svensktoppen o. RIX FM :D


tack för att du finns<3

..väntarn spänt på mohments o. mjukosttestet :P
KRAM<3

Anonym sa...

Så ska du se ut.......klipp dig inte......lova det!!!!!

Anonym sa...

Håller med klipp dig absolut inte!!!!!!!!!!!!!!!!

Camilla sa...

stackare om inbrottet.. sånt är verkligen inte roligt.. hoppas allt löser sig snart! kämpa :D

-Malin- sa...

Usch va tråkigt det här med inbrottet..jag fattar inte hur folk kan göra sånt..det är helt sjukt.Men som du säger,livet går ju vidare.Hoppas att allt löser sig med dina prylar osv,hoppas det inte händer igen..då skulle det va ett väldigt mysterium.Bra iaf att det går bra på svensktoppen och rix,heja heja.:) Ska bli spännande med mjukost-testet hihi,det ser jag fram emot.
Bra val,att du skulle se på ett avsnitt vänner..det är min favoserie..bäst!:)

Sov sött du med,tack för att DU finns!Puss o kram /Malin

Madelen & Wilma sa...

Du har ett stort fan här hemma i skåne. Min dotter Wilma 2 år är helt förälskad i dej. Varje gång hon ser dej på nickelodeon skriker hon Måns och varje gång hon hör din låt på radio.
Kram

Gyllenblue sa...

God morgån Måns Zäta.
Hoppas att att är bra med dig även efter allt tåkigt som hänt.

Klart att du får skriva av dig. Gör det så mycket du vill för man mår mycket bättre om man får saker och ting ur sig. Annars ligger det kvar och slår rot och blir svårare att bli av med.

Hoppas du får ordning på allt och att du på nått sätt kan återskapa det som du blev av med.

Ta hand om dig vännen

Kramen och klapp på kinden

Stephanie

Monalisa75 sa...

Wälkommen hem Månsan! hoppas att du har haft det trevligt och k'änner dig utvilad. Tråkigt med stölden! stackars dig verkar vara oturs förföljd dessa tider, men jag hoppas att det bli sista gången... kramar

metti sa...

Vilken tur att fransmännen inte behöll dej:)

Lill-Loppan sa...

Hej Måns !

Oj, vad snygg du är Måns !!!!

Kul att du är hemma igen. Tråkigt för dig med tjuven och att han tjuvade så många saker. Syyynd om dig.

Jag lyssnar på din skiva hela tiden, jag tycker alla låtarna är bra. Innan tyckte jag mest om vissa låtar men nu lyssnar på precis alla. Mamma och Pappa har också favoritlåtar från din skiva nu och vi går alla och trallar Måns-låtar hela dagarna långa.

Puss & Kram, Amanda

Wiola P sa...

haha Mans, Warsaw is wonderful:D and waiting for you:) Oh You know it was to short to see every fantastic places there and beautiful and calm villages near Warsaw (I invite you here):)

Anonym sa...

stackare! men oj vad saker tjuven fick med sig!! hoppas det ordnar sig! men nu är du iallafall tillbaka! Du Är Bäst! // Julia

ejohansson93 sa...

Goddag Måns bopp Zäta. :) Eller god eftermiddag kanske...
Tyskungen är jättebra! Jag ska göra en muntlig presentation av den på fredag! Sjukt bra bok! En av henns bättre faktiskt! =)
Hoppas att du slipper allt vad inbrott heter i fortsättningen! Inte kul det där! Vilka idioter! Usch på dom...

Nu ses vi snart! Den 26 i norrköping! :D Ska bli såå kul!

Nu ska jag göra en massa läxor. Hoppas du har roligare.
Puss o kram!<3

Anonym sa...

Stackare! Typiskt att tjuvarna fick med sig så mycket... :(
Attans bananer alltså! :( :)

och vet du, livet är som en låda med godis, det försvinner lite då och då, men man har ju alltid lådan! Hahaa, bra va? xD :)

Tack för att DU finns! :)


Många kramar och hälsa M&M, moh och marie med andra ord, haha! :)

/Josefin 14.

Älskar dina låtar! Även om dom på förra skivan bara rimmade på door och floor som du sa! :P

Ha det gott trisslott! :P :)

Zusanna sa...

stackars, stackars deej :'(
fy, jag skulle typ dött om nån snodde mina grejjer, eller ännu värre min dator!! :O :@
arrgh! :@ vad är det för sjuka människor som gör sånt??!
usch.
usch.
usch.

och du verkar knappt arg x) du kan helt enkelt inte bli det. inte i "public" i alla fall.

men det är lungt. jag tar hand om argheten åt deej : ) jag är bra på sånt...

Anonym sa...

Yeah! Fan vad skönt att det finns folk som tar sig tid att råna ditt meningslösa ställe!....

monchichi72 sa...

du är underbar vännen : )
ville bara säga det

kram

Annelie sa...

Tack för att DU finns skulle jag först vilja säga. Hade varit mycket tråkigt utan en Måns, med ditt fina leende, skratt och magiska röst som sjunger underbart bra låtar. Återigen Tack.
Angående mjukost-testet så är väntan stor. Lovade ju att köpa den sort som vinner..
Det där med att människor går och snor andras saker blir man bara jävligt arg av.
Världen är full av underbara människor.
Men också av människor som man bara borde låsa in någonstans.

Hoppas du haft en fin tisdag.
Nya skivan är magisk!
Nästa helg blir det Trollhättan, och du är SÅ välkommen.

Kramar

elin pelin sa...

det ska bli kul att se resultatet av mjukosttestet. nu har jag anmält mig till kören som du ska ha den första maj på humorgalan. jag bara hoppas, det vore en bröm jag aldrig skulle glömma. emn vi ses snart! pusselepuss kramelekram.

Rebecka sa...

Vad söt tavla i bakgrunden med dig och marie! Du är bäst!

rebecca sa...

vacker som få<3

Anonym sa...

So sexy!

Frida :) sa...

Stackare :( <3

samilla sa...

asså måste bara säga att jag o min kompis jossan RÖSTADE 200 GGR. PÅ HOPE&GLORY på RIX topp 6 listan ida!<33

Anonym sa...

Hej Måns

Jag älskar dig mucik