måndag 20 april 2009

Mjukosttestet 2009 - Salamiost


Salamiost

Utseende:

Måns:Festlig färg på tuben! Osten är färgglad med fin palett. Ser lite ut som en fjärilslarv.
Tant: Majonnäs med spår av peppar & skinka.

Konsistens:

Måns: Ligger fint i munnen
Tant: Lättsmält

Smak:

Måns: Jojatackarja! Underbart! Smakar som en fin italiensk korv med mycket vitlök och peppar!
Tant: Luktar skinka, smakar som en riktig ost & salami-macka.

Smaksanning IG-MVG:

Måns: MVG
Tant: MVG

Betyg:

Måns: 5
Tant: 4

Totalt: 9

5 kommentarer:

Gyllenblue sa...

Då vet jag vad jag ska köpa nästa gång jag handlar då ^^

Annelie sa...

Det är den här man ska satsa på av dessa 4 alltså. Enligt Måns och Tant (;

samilla sa...

hmm,intressant :P,då är altså denna den godaste (enligt mums mums och marie :D)

monchichi72 sa...

hihi,hälsa andra halvan av zelmholt att hon har god smak som inte tycker om såna här ostar..bläää

men vad tycker hon om att du kallar henne tant då? fast om man säger min tant så är det ju rätt sött :)

kram på er båda :)

Anna Gudmundzon och min lilla familj sa...

mjukost är inte gott
ja hoppas vi slipper smaka detta den 1 maj

jag är nämligen en av de barn som skall sjunga i måns kör på unicef i tv 4 den 1 maj jag har en egen insamling gå in och blogga med mig el hjälp mig med min insamling!
BESÖK WWW.UNICEF OCH SKRIV JULIA FREDRIKSSON LÅT MINA TONER HJÄLPA BARN I NÖD