tisdag 10 november 2009

Äntligen får jag berätta!


Åh vad jag velat berätta det för er. I flera veckor har jag så gärna velat skriva det..men inte kunnat. Inte för att det är svårt att stava eller så.

Programledare för Melodifestivalen 2010!

Nej, jag har bara inte riktigt fått. Snyft. Men nu så!

Idag hade vi presskonferens och gjorde en hel radda intervjuer. Det kommer bli så kul! Och jag lovar att jag kommer sjunga också, men utom tävlan då. Kanske rent av dansa också.
Och så ska jag försöka vara rolig också. Christine har lovat hjälpa mig.
Det slutar väl med att jag drar en torr vits som inte nån i hela publiken skrattar åt. Ungefär som EMD-skämtet i somras för er som kommer ihåg. höhö..

Imorrn klockan 08.30 ska vi alla tre (Moppe, Doffe och Chrippa) vara med i Godmorgon Sverige så jag borde göra natt nu.

Problemet är bara att jag köpte nya säsongen av serien "Weeds" tidigare ikväll (MÅSTE ses) och därför finns risken ett jag har en ikea-påse under vardera öga imorgon.

Plus att ett nytt avsnitt av "Flash Forward" finns stream-bart på nätet.

Sov så gott ni glada. I februari och mars kör vi så det ryker!

Puss och kram

er Måns

32 kommentarer:

Alexandra sa...

Grattis vännen! Nu har jag äntligen en anledning att kolla på alla deltävlingar i mello ist bara dom du är med i ;)

Snart är det en månad kvar tills vi ses på julkonserten! Ska bli så jäkla kul! :D


Puss & kram
/ Alex

monchichi72 sa...

just nu skulle jag vilja krama ihjäl dig...njaa,inte ihjäl dig men ändå,du fattar :)

glada drömmar önskar ett leende mumintroll :)

Sophie "Soffan" sa...

I'm lost for words...

DU ÄR JU SÅ FÖRBASKAT BRA ATT MAN BLIR MÅLLÖS! fy fasen va grym du är :) när alla andra vill tävla i festivalen, då kommer du och ska leda hela tjottaballongen! tjohoo

jag vet att du kommer göra en gryyym insats (SOM VANLIGT!) det finns seriöst inget du inte kan göra unge man! typ, be Måns spela säckpipa, rulla tummarna och åka skridskor samtidigt...hmm inga problem liksom :) nej men seriöst, du är så grym så man blir helt lycklig!

du är även mycket saknad så hoppas vi ses efter julkonserten som vi självklart ska befinna oss på! och när jag säger vi talar jag förstås om Veronica och jag själv ^^

ha det underbart nu så syns vi förhoppningsvis den 14! vi tycker du är bäst måns det vet du ^^

p.s. håll en liten tumme för att Veronica ska bli frisk snart, hon har tagit bort halsmandlarna idag! <3

PUSS&KRAM MEGABANAN // Sophie

msib71 sa...

Grattis Måns allsången nästa, du e ju bara för underbar. Detta blir ju såå grymt bra....

kramar

Maria B

Gyllenblue sa...

Shit va kul för dig!
Tro mig, detta kommer du klara finfint ;) Den roliga biten kommer komma den med. Kommer det naturligt så blir det bäst. Hoppas man kan se Mellot på internet på något sätt...jag är ju inte hemma nästa år. Men hittar nog något sätt som jag kan följa dig ifrån Hollywood i allafall ^-^

Lycka till med allt!
Kramen

Stephanie

frokenjohanna sa...

Kommer att bli sååååå bra! Hoppas du twittrar mycket om förberedelserna! Måste genask kolla om du har nån Facebook. Om du inte har det måste du bara det!

Bettan... sa...

Åh, vad kul, GRATTIS! Jag blev jätteglad när jag fick reda på det imorse. Du kommer vara suverän som programledare :)
Kram!

Flisan sa...

Grattis mannen! :-D
Nu kan jag se fram emot varenda deltävling...hahaha! Du är bäst!

WiolaP sa...

Tell you once again: Congratulations! I've knew that I will see you at Melodifestivalen but I'haven't suppose that you will host it.
I will see all finals next year:)

elina.johansson sa...

Jag är MÅLLÖS! Fy FAAN va kul!! :D Grattis vännen!! <3 detta MÅSTe ses! Garanterar att jag är på plats åtminstonde på finalen i Globen. Det känns verkligen som ett Måste nu. =P

Är så glad för din skull! :D Och det faktum att Erik Hamrén har fluga gör honom itne på lång vägar lika bra som du! <3 Inte för att du INTE var den första jag tänkte på när jag såg honom med fluga, men ändå. :)

Snart är det dags för julkonserten också! :D Kommer och kollar när ni kommer till Norrköping, och då skulle det vara kul om man kunde få träffa dig efteråt. :) Det var väldigt länge sen sist nu. Sista Sommarkrysset, om jag inte minns fel.. Usch! :(
Så, den 4/12 kommer jag och Elin till Nrkp! Kommer bli så jävla kuuul! :D
Vi ses då, right? =)

Puss o kram!

Anonym sa...

Hej Monsan!

Vad kul! Jag blev så glad för din skull. Super kul!

Att du skall lära dig att vara rolig är inget problem för dig eftersom du redan är rolig. Kör det naturligt och in påklistrat så kommer det gå som en dans.

Udda att Doffe skall vara med! Det kan bli kul!

All lycka till och håll oss uppdaterad!

Massor av kramar
Mia

Annika Brandt sa...

Guuud vad roligt... jag skulle visserligen ha sett melodifestivalen, men nu så finns det ju absolut en anledning att bänka sig framför tv-soffan. Hoppas... eller, jag vet att det kommer gå toppen!!!

EMD-skämtet?? öh, kommer ihåg det var något skämt, tror det var inte alla som fattade den... men jag minns bara att jag skrattade, men jag minns inte vad skämtet var :) jag vet, jag är konstig.

Det är farligt att köpa säsonger utav en tv-serie. Själv har man typ, förra veckan köpt "Jericho" Vilket gör att man sitter och kollar på den titt som tätt. Weeds har jag dock inte sett, men den ska visst vara bra. "F-F" är det den nya serien som tv4 sänder?

// Annika

Sofia sa...

Grattis! :) Vad roligt för dig!
Ska bli riktigt kul att se en någon BRA programledare i ett sådant stort program igen.

Du kommer klara det UTMÄRKT Måns. Verkligen. Skämten behöver du inte oroa dig för det minsta. Du har det i dig. Det bara syns och ger eneri och glädje ändå. Bara slappna av så kommer allt att komma naturligt.
(Okej, inte så att du inte måste repa men.. ja du förstår nog) ;)

All lycka önskar jag dig.

Många goa kramar från Skåne!
/ SF

chrissy sa...

Vad roligt! Kommer bli great. Du är vekligen mångsidig :)
Kram Chrissy

jenhas95 sa...

Va kul :D
Längtar (till melodifestivalen)
Det är kul att du ska vara med på något sätt :P

Men vad var det för vits om E.M.D ?
Kan du skriva den i nästa blogg-inlägg?

Ha det gött
KRAMAR
//Jenny Tano

Emma sa...

hörde dig på radion i morse och jag vart så HIMLA gald :D
du är helt fantastisk Måns :)
ett stort grattis till dig snygging!
pussar

Emma sa...

jag menade så klart glad* ;)

Carro Pira sa...

Sååå roligt! :D Stort grattis, Zelmerlöw! Jag känner på mig att det kommer bli en sprakande vår! :) Kraaaam!

Nathalie sa...

Hej du! :D
Vart jätte glad + är jätte glad när jag fick reda på det igår :D
såg också imorse när jag åkte med tåget till skolan att det stod i metro :) hhaha liite kul, de va en kille som satt o läste tidningen o så när jag skulle gå av så sprang jag förbi han o tog den (a) hade ju inte tid att hämta en egen! skolan började ju snart x)
men super kul! nu är det bara att beställa biljetter då :D
KramKarm

josefin utan e sa...

du så kul! :D
kommer alltså sitta fastklistard farmför melodifetivalen nästa år.
Haha vi skrattade i alla fall åt dit EMD-skämt. Det var grymt kul ju ;D
hare bäst!

Magdalena sa...

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
Känner mig lite smått mållös nu! SÅ SINNESJUKT KUL! :D GRATTIS VÄNNEN!! <3

Dags att boka biljetter nu då! ;D Lär nog bli iallafall Göteborg och gärna finalen... :D Ska du vara med i alla städer föresten?? :)

Ååh vad kul det ska bli att se!! :D DU ÄR BÄST!! <3

zusanna sa...

åh, congrats!! Det kommer bli sjukt kul :D :D

Vanessa sa...

Gud vad kul kommer värkligen sitta bänkat franför tven varje lördag :P

många kramar

Josefine sa...

SÅÅÅ KUL!
Jag hoppas jag kan komma på någon :D

Och btw, jag skrattade faktiskt åt EMD-skämtet x') Och "penis" skämtet är sååå bra! haha

Sköt om dig! <3

Linn sa...

WEHO! :D Enormt stort grattis måste man ju få säga :)
Jag är helt övertygad om att du kommer göra ett galant jobb! :D

Åh Flash Forward vill jag me se, vilken sida?? Missade sist ju...

Anonym sa...

Grrrrrrrrrrrrrrrratis Månsan underbara för den sköna nyheten.... stolt ska du vara! vilken ära.... längtar såååååå ska du veta.... te echo de menos ....no lo sabes como me gustas... aun noooooooo..puss

Anonym sa...

Grattis Måns:D längtar till dess, ska bli kul o se dig som pograledare igen <33 Kramar

Anonym sa...

Fy i klån så gött!
hejn gjorde min dag när jag läste tidningen imorse;) he kommer bli SUPER!:D

MK sa...

Jag tycker du ska börja screama 8D

Nettan sa...

Åh, vad kul att du ska vara programledare! :) Men det är sjukt att du kan det också... ;)

Måste också tillägga att jag då och då är in på Youtube och lyssnar på när du sjunger "Et maintenant"... SÅ JÄKLA BRA! Synd att det är så dålig kvalité på Youtube bara... :/

samilla sa...

SKA BLI SÅÅ SJUUUKT KUL ATT SE DIG SOM PROGRAMLEDARE FÖR MELLO! jag är jätte glad för din skull för du har ju "alltid" velat vara programledare,hehe nej måns dina vitsar är inte torra (min mamma tycker du är kul och hon gillar inte så många unga snygga killar men hon tycker att du e bra!) JAPP VI KÖR SÅ DET RYKER I FEBRUARI,ska sitta bänkad framför soffan eller live och heja på dig!
KRAMAR TILL MIN MÅNS<33

Anonym sa...

Gud så kul GRATTIS!!! Du e så grym på allt du gör så nu vet man ju att det kommer att bli succé.. Jag har biljetter till 2a chansen i Örebro, hade tur o fick på 7 raden så då kan man få se dig ordentligt ;)
Men innan det ses vi (eller jag ser dig) på julkonserten i Örebro..
Ser fram emot det ;)
KRAM Jossa!!!