tisdag 6 oktober 2009

Korthårig? Njae...


Försökte göra samma min som han i "Tredje klotet från solen" men det gick sådär halvbra.

Ligger i sängen och tittar på CSI. Jodå, femman sänder CSI! För ovanlighetens skull...
Nej oj, det var inte CSI, det var Cold Case. Två heeelt olika program.

Ikväll har jag inmundigat en laxfjäril med saffransris. Det smakade fantastiskt gott och jag frågar mig själv om jag inte ska gå ut i köket och ta en bit till. Men det skulle kanske vara onödigt. Jag tar en Bounty istället. Är det förresten bara jag som gillar Bounty? Det kvittar vem jag än frågar, jag får alltid samma svar. Eller svar, folk ser snarare ut som om de sett någon dö och går sedan därifrån.

Oj vad mycket strunt jag skriver. Inte mycket vettigt som försiggår i mitt huvud inatt. Vi kör en liten fråga/svar-blogg istället. Vi tar några kommentarer på gårdagens inlägg:

"Skriv om hur det blir med ditt London jobb.Och vad du har för planer.T.ex.....Ska det bli något utomlands lansering?"

Följande har hänt. Jag har blivit erbjuden rollen i London och sagt att jag verkligen verkligen vill göra den (för det vill jag) men än har vi inte kommit överens om vilken period det blir. Men jag ska göra ALLT för att det ska bli av och hoppas förstås att ni kommer över och hälsar på om det blir så!?
Vad gäller utlandslansering så tar jag det rätt lugnt. Det är klart att jag hemskt gärna hade velat slå större men jag vill helst inte lämna det jag har här hemma. Den dagen ni inte står ut med mig längre får jag däremot börja fundera om! :)

"Månsan.. kan inte du ladda upp några semster bilder . kansk einte med bikini men hihi... hade vart kul ju...se din solbränna"

Ja du, några bikinibilder blir nog svårt att skaka fram men några påklädda bilder ska jag nog kunna bjuda på! Så snart jag orkar tömma kameran ska ni få se.

"Du, jag undrar, vilket är ditt favvomatställe hemma i Lund?"

Alfredos Pasta Fresca i Saluhallen! Deras Alfredo Special-pizza är förmodligen Götalands godaste!

Frågestunden över för denna gång.

Nu hade jag tänkt skriva "På mitt nattygsbord" men kom på mig själv med att inte riktigt ha klart för mig vad som är korrekt; Nattygsbord, nattduksbord eller (som jag skrev det när jag var tio år) Nathögsbord. Tror vi kan utesluta det sistnämnda. Kom gärna med din syn på vad som är rätt.

På mitt bord vid sängen: Dan Browns "The Lost Symbol", inte i klass med DV-K eller Ä&D men helt klart läsvärd, samt tre knäckisar modell bättre. Wasa Fiber med Lithells leverpastej (i den skumma men intressanta förpackningen).

Nu ska jag knapra knäcke och plugga Cornelis-texter. Samtidigt som jag läser bok och tittar på Twilight. Den du! :)

Förlåt för ett något förvirrat inlägg. Det blir gärna så.

Puss och kram, häst och svan (nödrim)

PS. Det snöade i Dalarna idag och någon gjorde en snögubbe.

30 kommentarer:

Anonym sa...

Mans! Tell Warner to send you to America! We're waiting for you! ;)

msib71 sa...

Hej Månsan!

Kul att du skriver lite flummigt som min dotter brukar säga.

Det finns säkert nån som gillar Bounty men jag gillar inte den, men det är ju förståss flera år sen jag åt en sån så dom kan ju ha blivit bättre,måste pröva en nån gång.

Nu ska jag koka kaffe åt mej å sätta mej ner å titta på tv...

Kramar Maria

Ps nödrimmet var häftit ds

Gyllenblue sa...

Haha detta var nog det mest varierade blogginlägget jag läst på länge!
Be inte om ursäkt för att det var "förvirrande". Du skriver personligt och det är därför det är kul att läsa =)

Angående "nattygsbord" eller "nattduksbord" så har jag nog alltid sagt nattduksbord...men det vill ju inte säga att det är rätt.

Du får hålla oss uppdaterade om London! Hoppas verkligen att jag kan komma. Jag ska läsa i Hollywood nästa år så vi får se om det timar men jag håller alla tummar jag har ^-^

Ta hand om dig!
Kramen

Stephanie

MaliN sa...

Härligt med flummigt inlägg,me like.Det gör inget att du skriver så..det blir ju så ibland,för mig med.
Charmig min du gör du..hihi.:)
Vem gillar inte Bounty?;)
Jag säger natttygsbord,tror jag faktikskt..hur stavas det egentligen höhö?
Jag hoppas att du får åka till London,är stolt över dig som har fått den chansen..det är inte många som får det inte.Du får berätta när du vet när du ska åka,så man kan hinna beställa biljetter.Det kommer bli bra serru.;)

Åh,Twiligt..såg den filmen iförrgår för första gången vettu..jag har varit lite efter med att se den..tycker den var faktiskt jättebra!Vad tycker du?

Puss o kram /Malin.

metti sa...

Var nånstans rimmar kram och svan?..hihi..fast nu när jag säjer det så låter det ju nästan som om det rimmar.
För mej är det natthögsbord..fast det kallas väl även för avlastningsbord..iallafall på Ikea.
På tal om förvirrande..vad är DV-K och Ä&D? Är säkert nån bok eller nåt men låter mer som nåt flygplan:)

Danniiiz sa...

coolt med ett långt inlägg 8D
Nu fick man nog att läsa :)

Ooh, du kollar på Twilight?! :D I like :D

Håller med Metti, vad i helsike är DV-K och Ä&D? XD Är det bara jag som är trög eller? :b

Kram (:

Stina sa...

Hej mums mums ;)

Tja jag har hört nattduksbord, men jag tror nog de där skiftar lite från vart man är i sverige. Här har du en äkta norrlännig så här heter de rent och enkelt "sängbord" :P

Kul att du skriver sådär flummigt. Det tycker vi om! Btw, har inte femman alltid sänt CSI? Lr är det bara ja som totalt missat att de kanske stått en 3a uppe i hörnet istället? Nu fick du mig att tänka efter lite här..

Och en sista sak.. Ja vet inte hur jag ska se ut angående de där me Bounty.. för ja vet inte va de e. Vad är det för nått?

Puss påre!

Stina Ljus sa...

Hej Måns mums <3 Hoppas allt är bra med dig.
twilight är verkligen den bästa filmen som finns :P Böckerna är också väldigt bra. Läs dom :P Härligt att du har börjat blogga igen :) Jag besökte verkligen din sida flitigt på sommarlovet,och då var det lite surt att den alldrig blev uppdaterad. Men nu <3 Kom till Jönkan. saknar dig <3

Marit sa...

Men Måns, inte äter du väl knäckebröd i sängen? Det låter jättekonstigt.. Bounty däremot är gottis! Ha en bra dag!

Josefine sa...

Hm, i Borlänge har det inte kommit snö ännu iaf, me jag klagar inte :P

Kul med ett långt inlägg!
Vad tycker du om Twilight då? haha

Och föresten, ska jag vara helt ärlig, så gillar jag också bounty, hur kan man inte göra det? :O

Kram Josefine

Maria Bredin sa...

Min mamma gillar bounty

Anonym sa...

Ligger du och smular ner sängen med knäckebröd? Vad skulle din mor säga?:D

Vad tycker vi om twilight, jag fattar inte hysterin runt den. Tycker att den är rätt taskigt gjort, boken är däremot jättebra!

Magdalena sa...

Klart vi kommer till London, om det blir av!! :D

Ååh Twilight! :D Vad tycker du om den?? :)
Kraaaaam

Pillan sa...

De hade ju inte varit helt fel om du fick nån roll i musikalen till hösten 2010. Skolan har bjussat klassen på en veckas resa dit. Massor med fritid till att kolla musikalero annat skojj.

Twilight e najs :D När jag såg bilden så tänkte jag på Edwards frilla haha ;)

Linn sa...

Nattduksbord är den rätta stavningen! Fast jag tycker det låter knäppt... :P nattduk liksom? Fast ingen uttalar det väl som nattduksbord. Jag brukar dra till med nån blandning på nattduk o nattyg tror jag ;D

Bounty är galet gott!


Får man vara nyfiken o fråga varför du pluggar Cornelis-texter? :)

Ha det bäst! :)
Puss o kram

ejohansson93 sa...

Twilight säger du? Vad tycker du om den då? =)

SKönt att du är tillbaka med bloggandet igen, man saknar dig liksom ännu mer när du inte är aktiv här...:)<3

Varför ska du plugga Cornelis-texter för? Nu blev jag nyfiken! ;P

Puss o kram<3

WiolaP sa...

Haha whta a question? Of course that if you play in LOndon , I will go and see you there.
But i must ask you about something? When you will visit Poland? hey you were here over year ago. And I'm waiting for your answer.
A lot of kisses,
Wiola from POland

Sara sa...

hej måns!
mycket kul inlägg,det är så roligt när du skriver personligt.
Jag älskar twilight-sagan, så kul att du såg filmen, vad tyckte du om den då?
Var det marie som tittade på den ?, kanske.
lycka till med allt.
kramar sara

Anonym sa...

Håller med flera av ovanstående inlägg.. Du anar inte hur länge jag har saknar ur Månsans blogg.. denna blogg var Månsan hundra procent, Den Månsan som jag ... kanske int ebehöver skriva det , men men....rolig och spontan med ord.. älskar ditt sätt och formulera dig...

egentligen tycker jag att svenskan låter lite knäppt ibland.. jag menar tänk lite på orden, nattduks bord...kan förstå att man behöver en duk, handuk i närheten av sängen, men varför just natt , när den står lika förbannat dag som natt , morgon som kväll eller eftermidag...åter med natttygsbord.. himla tyg m duka, varför inte ta upp hela sängkläder med på samma gång...det finns inget annat språk som svenska där man lägger ihop ord tilsammans och bygger nya ord.. få se vad det kallas om 10 år från och med idag...
me like foto.. saå jag väntar och väntar och väntar...och du i love bountyyyyyyyyyyyyyyyy och snickers och .... och ... och Månsan hihi

kommer du att bli långhårig igen.. hade vart grymt och se dig i en hästsvans.. tror du skule passa i dt, eller helt rakar... m

Unknown sa...

Hejsan Månsan

Bounty är nog inte den godaste chokladen som finns, men smaken är som baken som man brukar säga. ;p

Jag har för mej att det heter nattduksbord men är inte helt säker jag heller. xd
Men säg vad du vill för allt låter rätt när du säger det :) <3

ha det bäst kramar Amanda

Flisan sa...

Jag stavar det natthuggsbord! ^^

Anonym sa...

BOUNTY E JU SJUUUUKT GOTT!! Skulle kunna göra vad som helst för en bounty nu när man ligger hemma och e sjuk... :( Gillar dina oseriösa inlägg, man blir på gott humör av att läsa dom. inget sammanhängande allt bara flum, men det e bra att veta att det finns flera såna i denna värld än bara jag.

kramar
en förkyld Anna i stormiga Åbo

Mariella sa...

Bounty är ju jättegott! Hur kan man inte gilla Bounty? :)

Har inte kommit nån snö än i Borlänge iaf men däremot så blåser det en del.

Nathalie sa...

TjaoTjenaHallo!
Trevligt inlägg (y) riktigt bra med ett långt inlägg! fortsätt så ;)
Såklart man vill åka till London när du är där nästa år... :D:D
men det är ju föräldrarna som är lite sådär med. såklart får man åka men inte själv. + att jag går i 9an så alla nationellaproven är ju...jajaa de får vi se hur et blir men såklart man vill :D:D

samilla sa...

det heter nattduksbord :D
hehe
otrooligt kul att du är tillbaka
<33
KRAMARRR

Erika sa...

åh asså de e jättekul att du börjat blogga igen :D gör inget att de e lite förvirrat haha ;)

Harmony sa...

men bounty är ju gott! :O

katrin sa...

JJJJJJJJJJJAAAAAAAAA VAD DU GÖR MIG LYCKLIG <3 om det verkligen är så att DU av alla personer gillar twilight så har jag bara ännu mer anledning att gilla både det och dig <33

jessicastail@hotmail.com sa...

hej.-.. jättekul att läsa dina inlägg.. och vem gillar inte bounty? de e riktigt gott .p mvj jessica

Lill-Loppan sa...

Åhhh, Måns, så glad jag blev att du svarade på min fråga. Där har jag aldrig ätit någon gång. Ska fråga Mamma o Pappa om vi kan göra det.

Tänk om jag skulle träffa dig där, då hade jag blivit jätteglad.

Puss & Kram, Amanda