måndag 27 juli 2009

Restaurang Michelangelo


Jojagtackarja! Gårdagkvällen hamnar under kategorin "De roligaste kvällarna i mitt liv!"

Det började som ni vet med Brüno. Och visst, den kanske inte har samma charm och spot on-humor som Borat men ändå! Till skillnad från resten av världen så gillade jag den jättemycket. Scenen med karate-instruktören som ska lära Brüno att avväpna hotfulla homosexuella med dildos i händerna är förmodligen den roligaste i hela filmen. Se den vettja!

Sen började det på allvar. Jag och Marie begav oss till Restaurang Michelangelo i Gamla stan. Ägaren var och såg föreställningen i Berwaldhallen häromsistens och ville gärna att vi skulle komma förbi. Vi kommer dit. Tänker att vi nog inte blir kvar så länge (vi hade hyrt film).

Beställer.
Nick (ägaren) kommer och hälsar. Kallar även till sig några andra runt omkring som vi hälsar på.
Eddie Oliva (artist) kommer och hälsar. Vi spelade ihop i Bohus Fästning för två år sedan.
Nick kallar in två killar från gatan som står och sjunger. Ställer de vid vårt bord och ber dem spela en trudelutt för oss. De spelar. De är grymt duktiga!
Alla på Michelangelo känner varandra. Kindpussar delas ut till höger och vänster och vi inser att vi hamnat mitt i en familjemiddag. Hela middagen är som hämtad direkt ut Sopranos!
Nick presenterar sin son som är producent för filmen "Snabba Cash".
I nästa rum börjar Eddie berätta vitsar och snart kommer gitarren fram. Hela deras rum börjar sjunga.
Snart kommer Eddie in till oss. Sjunger en ballad för Marie.
Eddie förtsätter. Snart står hela det italienska gänget upp och sjunger och dansar till Volare och That's Amore. Eddie berättar vitsar mellan låtarna och kallar en av kvinnorna som dansat för "sexbomb" och en annan "bagare".
Nu står hela restaurangen upp kring vårt bord. Majoriteten dansar, klappar händerna och sjunger med. Eftersom låtarna huvudsakligen är på italienska har vi lite svårt att hänga med men vi gör vårt bästa.
Vi har hamnat på Sicilien.
Jag gör ett litet gästspel och spelar Mustang Sally på den nylonsträngade gitarren. Det låter sådär. Men folk är lika glada för det och sjunger "ride,sally, ride" för full hals.
Jag gör ett nytt gästspel och spelar och sjunger Johnny B Goode (även denna på nylonsträngad). Låter också sådär.
Några norrmän undrar om vi kan spela något norskt.
Eddie och jag kör Fairytale.

Klockan 00.30 slutar Eddie. Samtliga på plats kindpussas och lovar att vi ska göra om detta om några månader. Det visar sig att vi haft tur. Detta händer alltså inte varje dag på Michelangelo utan det är ett sällsynt fenomen.

Men vilken kväll det blev! Nu kommer jag se på Sopranos på ett helt nytt sätt.

Michelangelo kan rekommenderas.

Kramar

12 kommentarer:

Unknown sa...

Oj låter kul inte för att jag riktigt hängde med men ändå.. :) kramar <3

MaliN sa...

Kul att du tyckte att Brüno filmen var bra.Kanske man ska se den trots allt,även fast jag är rätt skeptisk åt den filmen..men jag kan ha fel som sagt.

Ojdå,det låter som en spännande och roligt kväll på Michelangelo.Får se om man kan titta på förbi där nångång.

Kramar

emeliejosefine sa...

Godmorgon Måns :)

Kul att du hade trevligt eller va man ska säga :P Ha en bra dag :)

Kram

Raghid sa...

det låter skiit kul, du är bäst måna ! :)

Raghid sa...

måns*

elinajohansson sa...

Haha. Låter som att ni hade kul igår kväll! :P
Har inte sett Brüno, men kanske borde göra det nu då...:)
Var på Diggiloo igår kväll! Sannslöst bra, men inget slår förra årets Et Maintenant..=)

Du är bäst!

Gyllenblue sa...

Det lät ju helt underbart mysigt juh ^_^ Sånt händer en inte varje dag! Åt ni något under den tiden eller sjöng ni bara? xD

Va kul att någon mer gillar Brüno! Känndes som jag var den enda som gjorde det men nu är vi två i allafall ^^ Finns ingen film som fått mig att skratta så mycket någonsin...jösses xD

Ta hand om dig!

Pat und hug

Stephanie

Ewa sa...

Måns,
exakt samma sak hände mig under en kväll i juni månad när jag o sambon var på semester i Italien. Vi hamnade mitt i något slags familjefirande på en liten rest. utanför Terracina, alla sjöng med alla o vi blev som riktiga familjemedlemmar, mat o vin delades....Tänk, det ska vara italienare till detta.. - Hoppas er mat smakade lika gott som vår gjorde :-) Kram Ewa.

Sara sa...

Hej måns!
kul att du och marie hade en kul! kväll, . Samt vad roligt att du skriver ut marie i din blogg.
Ni så söta ihop.
Ha det fortsatt bra.
kram

Rebecca sa...

Vilken härlig kväll ni hade. Kul när det händer något oväntat. Har med hört skti om den filmen, just därför ska jag se den.

Hoppas ni haft en härlig dag idag med!

Måste ju bara tillägga att jag såg dig när du spelade i Grease i Malmö för två år sedan, du rockade!

Sanna sa...

haha vilken händelserik kväll. Saker som bara sker sådär plötsligt är ganska trevliga faktiskt:)
Du grym som artist! :)

Erika sa...

Haha gu va kul :D
Verkade va hem kanonkväll ;)

Jag kanske borde ta och se Bruno? :)