onsdag 1 september 2010

Inget bättre sätt att resa...faktiskt!

Jag vet att jag har klagat. Men nu tar jag minsann tebax allt jag sagt. Det finns inget skönare sätt att resa än med tåg! Är på väg från lund till Stockholm och har legat och sussat heeela resan. Förmodligen med öppen mun och förmodligen med ljudliga snarkningar. :)

Igår spelade vi in Lunds studentsångare, där jag en gång var medlem, i Malmö konserthus. De sjöng på en av låtarna på min julskiva, som kommer...trot eller ej... Till jul!

Och de sjöng så fint så fint. Stod med gråten i halsen och lyssnade. Vilken skiva detta kommer bli!

När jag igår tog tåget ner till lund så var det strömlöst mellan Hässleholm och lund. Kors i taket! Ca 3000 pers stod och väntade på ersättningsbussar som kom då och då. Det skulle bli ca 5 timmars väntan.

Taxi fanns inte heller då samtliga bilar redan hade åkt en vända till Kastrup och inte skulle vara tillbaka på några timmar. Jag insåg att det var lönlöst och gick och satte mig på subway en bit från stationen. Förberedde mig på att vänta...länge..

Fem minuter senare kommer en kille inspringande.
"Måns, du ska till lund va?"
Vi hade aldrig träffats tidigare men det visade sig att han hört mig snacka i telefon med taxi tidigare.
"ja"
"jo min pappa har kommit upp med bil nu för att hämta mig och eftersom du också ska dit får du gärna följa med"
Jag blev helt överlycklig och 45 min senare var jag hemma!

Så tusen tack till dig. Dagens fång med rosor.

Tydligen var trafiken mellan Hässleholm och lund avstängd till sent på natten.

Men SJ.
Trots elfel
Trots vagnfel
Trots att jag alltid får åka baklänges
Trots långsamt internet
Trots förseningar
Och trots att det ligger en pappersbit på golvet

Så finns det inget skönare sätt att resa.

När det funkar iallafall.

Kram på er alla!

Moppe

13 kommentarer:

MaliN sa...

Nämen heeej Måns!Skönt att du äntligen hör av dig,va ju ett tag sen.Vilken schysst kille det där va,tänk om du hade fått sitta där i flera timmar...Va spännande det låter med julskivan som du håller på med..ser framemot det!Är säker på att den kommer spelas flitigt hemma hos mig i jul.:) Kan inte du berätta mer om din höstturné,när den kommer osv?

Ha det så bra,hoppas vi ses snart!
Kramar //Malin,från Örebro.

Anonym sa...

Hi Mans. Wow, it's nice to see new post at your blog after the veeeeeery long time.
I can't wait you new Christmans CD - hope that you will also release it in Poland?
Great picture btw.

So, this rainy day is now much better.

Kisses from Wiola
Poland

Tyte sa...

Äntligen! Skönt att du är tillbaka. Har saknat dig

PPajor sa...

Hey, what do you think do not write to us so long, eh?
That's not good, if I have to read your girlfriend's blog to know what happens with you all the time. It's not pleasant, really.
I hope that you realized through this adventure how important are your fans and people who know you - which may help you unconditionally just because it's you and not someone else.
I miss you, seriously.
I wish you could come for some stupid interview to Poland, because you are missing here. Please, think about it seriously.
With love,
Patty

Anonym sa...

Wow Måns!!!!!
Nice to see you in your blog.
I'm very happy that you've came back. I missed you and your blog.

I hope that you won't leave us for so long NEVER, please :)

Kisses from Poland
Xx Olusia

Malin sa...

men tjena måns , det va ett tag sedan:) det va ju en härlig kille som hjälpte dig , jag ser framemot julskivan , kom med din höstturné snart , vill träffa dig , saknar dig:)<3<3
kram Malin från skåne.

monchichi72 sa...

nämen hej månsan
det var roligt att du tittade in här o visade att du lever
allt bra annars? : )

kramis

Josefine sa...

:O Så kul med en blogg igen! ;D
Skojar inte när jag säger att jag väntat på en! hihi (:
Ses väl till jul då, eller lite före ;D Grymt!
Kram på dig!

Martina sa...

Kul med ny blogg! :)
Ska bli riktigt kul med julskiva :D
Vi ses förmodligen i Falun på julkonserten :)

Kraaam Martina

martina sa...

Du är tillbaka!! :D Äntligen! <3

Maritza sa...

Wohoo! Kul att du bloggat :D Haha
Riktigt kul med julskiva ju, hihi.

Ses i Falun på julkonserten!! :)

Kraam Maritza

Anonym sa...

MÅÅNS!!! Äntligen skriver du!!! Jag trodde nästan att jag skulle dö av lycka när jag såg det!! Jag har saknat din blogg sååå under hela sommaren!
Längtar till jukskivan kommer! ;)
Massor av kramar!

Gyllenblue sa...

Ja när du kommer tillbaka till bloggen gör du det med råge. Nu har jag hela 3 sidor att läsa ikapp =P

Kul att du gör en julskiva! Äntligen lite ny julmusik man kan lyssna på än våran Absolute Jul från 96 ^^

Lycka till och kul att du kommit igång med skrivandet igen.

Kram kram
-Stephanie-