fredag 19 november 2010

Så vad är problemet?

Oj vad tiden rinner iväg. Var ju ett decennium sen jag bloggade sist.
Förberedelserna för Romeo & Julia går galant och imorrn har vi genomdrag.

Detta kommer bli så förbaskat bra!!!
Jag vet att jag sagt det förut men så är det verkligen!
Helt fantastiskt att vara en del i ett team där alla, och då menar jag ALLA, vill och tror att detta kommer bli det bästa som någonsin satts upp!

Det är ju bara att se på fakta:
- musiken är kanon
- scenografin är kanon
- koreografin är kanon
- masken är kanon
- kostymen är kanon
- regin är kanon
- ensemblen är kanon
- teknikerna är kanon

Jag skulle vilja citera den store Moh Denebi:

"Så vad är problemet?"

I måndags släpptes julskivan. Jag är så glad o nöjd o stolt över den!

Hoppas ni också gillar!

I övrigt så har livet förändrats rätt radikalt de senaste veckorna. Sen jag insåg hur mycket kondition musikal-koreografin skulle kräva, har jag nu börjat träna fem dar i veckan, slutat inmundiga alkoholhaltiga drycker samt börjat äta nyttigt.

Jag har tom börjat baka! Fick ett recept av en kille i ensemblen som heter Alex. Han var förbannad över att jag inte åt en rejäl frukost på morgonen. Därför ställer jag mig nu varje söndag och bakar ett sk "Calvin Klein-bröd". Alex hävdar att man, om man äter detta mytomspunna bröd, får en figur inte alltför olik killarna i CK-reklamens. Återstår att se! :)

F.ö är jag sååå tacksam att ni står ut med mina små blogg-tystnader ibland. Det handlar inte om att jag inte vill, ofta är det bara en sjuhelsikes massa att stå i så att jag inte riktigt hinner med. Om man bara hade 32 timmar/dygn istället för futtiga 24!

Ni är bäst!

Kram och pöss

26 kommentarer:

Pernilla sa...

Blev faktiskt lite besviken på julskiva. Det var inte du alls. Inget fel på din röst eller så. Men det är inte den Måns jag vill lyssna på. Fortsätt vara du istället. ;)

tårt elin sa...

det låter härligt

Helena sa...

Hej Måns!
Tänkte ge det ett försök att be dig om årets tjänst! Min Lillasyster har varit ett stort fan av dig sen hon först hörde/såg dig i idol! Du är en enorm förebild för henne och hon uppskattar verkligen dig och din musik! Lilla tösen fyller 18 år den 8:e dec... Hade varit så grymt att ge henne den bästa presenten någonsin. förstår att du är en mkt upptagen person, och jag ber kanske om mkt, men om du hade kunnat ringa henne å sjunga ja må hon leva hade hon varit den lyckligaste människa på jorden.
Lillasyster är Ulle från Laholm. Tror du ska veta vem hon är;) känner du att de är något du vill ställa upp på så hör gärna av dig!
Mvh Knasig storasyster h_friborg@hotmail.se

MaliN sa...

Åh ser så sjukt mkt fram emot R&J i januari,den 7:e bestämt kommer jag och tittar!Ska bli så kul,jag tror på dig att den kommer säkert bara kanon(som Per Gessle(Robert Gustafsson) brukar säga.;))!Yeeay :D

Jag älskar din julskiva,riktigt bra!Du kan vara stolt över den.Den kommer spelas flitigt hemma hos mig under jul.:)

Det gör inget med dina små blogg-tystnader..för man(eller iaf jag)vet att du återkommer snart igen när du har tid.;) Ses den 5:e december på O helga natt!:D Pöss och kräm /Malin,från Örebro.

Malin sa...

Det låter bra , ska försöka beställa biljetter snart :)
måste köpa julskivan , hoppas det går bra med romeo & julia:) saknar dig! puss&kram Malin.

Maria B sa...

Fick hem mitt exemplar av julskivan idag...Mmmmm sååå bra...
Lite häftigt är det ju att jag hade en gammal kompis här hemifrån ( Finland) som nu bor i Sverige Umeå rättare sagt som köpte den och skickade den åt mig eftersom den BARA säljs på ICA, men som sagt nu är den i min cd-spelare....

kram Maria B

Maritza sa...

du är bäst!! :)
Idag köpte vi julskivan också :D Den kommer spelas varmt i stereon till jul kan jag lova ;)

Ses i falun på julkonserten ;)
Kraaam Maritza

Anonym sa...

Grymt kul att du bloggat äntligen :) Visst förstår jag att det är mycket att göra på dagarna, och jag respekterar det fullt ut, men det är ändå tomt att inte ha dig här. ;)<3
Julskivan är TOPPEN, verkligen :) Kommer bli en grymt mysig jul med den att lyssna på. Så den tycker jag verkligen att du ska vara nöjd med!
Lycka till så mycket med Romeo och Julia! Längtar verkligen tills jag får se den <3 Det blir jättespännande :)

Celina sa...

Du kompenserar med långa blogginlägg, så det gör inget med lite bloggtysnad. Man vet att du bloggar när du kan:D
Julskivan kommer spelas flitigt hemma hos mig. Speciellt December:D

Linda sa...

Hej där!

Julskivan var helt underbar!!!! <3 Fick sån julkänsla när jag drog igång den på stereon i går=)))) Men du kan du inte skriva ner de där reseptet på brödet här på bloggen? Vill oxå äta lite nyttigare bröd...=)))
Trevlig helg!!!

Pöss

Evve sa...

Heej Måns!

Julskivan är fantastisk bra!! Du sjunger otroligt vackert på svenska!! Du borde göra det lite oftare och lite på skånska kanske? =)

Ha det bäst! Kram Evve

Martina sa...

Köpte julskivan idag! :)
Har dock inte hunnit lyssna på den ;D

Alltid kul med nya blogginlägg, även om o det dröjer lite mellan gångerna ;)
32h/dygn hade inte varit helt fel känner jag!

kraam på dej!
/Martina

Josefine sa...

Du är bäst!
Förövrigt så har jag köpt julskivan nu :D Kändes lite fel att sätta på den redan nu men måste säga att din röst är så sjuuukt underbar! :D
Kommer spelas flitigt under jul ;D

Ses i Falun (: Kraam / Josefine

Anonym sa...

Hej Måns! Det var kul att se dig i tv härom dagen. Dina bloggtysnader är helt ok, när man hör hur mycket du gör under dagarna. Du skriver desto längre när du väl skriver och det är extremt tacksamma för, så kör på somdu brukar. Kul att alla förberedelserna går så bra med föreställningen. Och att du tar hand omdin kropp och knopp, det är också bra! Ha en bra helg! Kram Mia

Gyllenblue sa...

Du behöver inte be om ursäkt. Det är inte många artister som engagerar sig så mycket som du gör. Vi vet att du har mycket att göra och förstår att du inte hinner med att blogga varje dag =)

Jag trodde att du redan var i full gång med att träna och vara nyttig ;P Du skrev ju inför sommarturnén att du skulle vara fit men det kanske är svårt att hålla sig kvar...jag ska inte säga något haha!

Julskivan är införskaffad btw ;) Jag sparar den dock tills lite närmare jul. Vill inte börja julstämningen för tidigt för då blir man ju trött på julen innan den ens har börjat =P

Baka på, träna lugnt och lycka till med fortsatta Romeo-rep Duktiga Du. Det kommer bli kanon ;)

Kramar!
-Stephanie-

Amanda sa...

Älskar självklart julskivan Måns! <3

Julia sa...

kan du inte leka gullig...okej, vara extra gullig än vanligt, och dela med dig av receptet? :-)

PPajor sa...

Huh?
What is the recipe of this bread?
It sounds great!

angelica sa...

Julskivan är grym..den spelas hela tiden av min söta mamma! Älskar det nya soundet på jullåtarna..
att se Musikalen Romeo och Julia ligger högt upp på min julönskelista just so you know! :)

Linnea Lindelöf sa...

Åhh!!! Längtar tills den 8 januari för då kommer jag och kollar på R&J!! Köpte jul skivan idag den får betyget 10/10. Precis vad jag behövde nu;)TAck så mycket Måns!! <3<3

Björn, blivande skåning sa...

Hej Måns!
Hur ser framtiden för Romeo & Julia ut efter tiden på Göta Lejon? Kommer musikalen att föras ut i landet eller blir den enbart en stockholmsangelägenhet?

Michelle sa...

Hej Måns. Vi är 2 tjejer från Landskrona som ska ha en välgörenhetskonsert till förmån för hjärt och lungfonden. Det vore kul om du kunde uppmärksamma vår blogg och vårt projekt. http://theyouthcharity.blogg.se/.

Michelle och Felicia

MariaExpressen sa...

Vi vil se Romeo och Juliet.. kan dere ikke komme til Norge på turne?

elin bergström sa...

Du är så himmla duktig på att sjunga och du har en helt fantastisk röst. Och julskivan var jätte bra men fortsätt gärna om du har tid och skriv skivor så mycket som möjligt för du skriver bra låtar men jag vet att du har fullt upp så det är bara att ta det lungt. Ses på lördag i malmö den 29 september hoppas konserten blir bra.

Ps: fast jag vet redan att konserten kommer bli kanon för du är ju med. Kram elin

elin bergström sa...

Du är så himmla duktig på att sjunga och du har en helt fantastisk röst. Och julskivan var jätte bra men fortsätt gärna om du har tid och skriv skivor så mycket som möjligt för du skriver bra låtar men jag vet att du har fullt upp så det är bara att ta det lungt. Ses på lördag i malmö den 29 september hoppas konserten blir bra.

Ps: fast jag vet redan att konserten kommer bli kanon för du är ju med. Kram elin

elin bergström sa...

Du är så himmla duktig på att sjunga och du har en helt fantastisk röst. Och julskivan var jätte bra men fortsätt gärna om du har tid och skriv skivor så mycket som möjligt för du skriver bra låtar men jag vet att du har fullt upp så det är bara att ta det lungt. Ses på lördag i malmö den 29 september hoppas konserten blir bra.

Ps: fast jag vet redan att konserten kommer bli kanon för du är ju med. Kram elin